سونوگرافی در منزل
سونوگرافی در منزل

امروزه با پیشرفت فناوری، بیشتر خدمات درمانی و پزشکی در منزل قابل انجام هستند که یکی از این خدمات سونوگرافی در منزل می باشد.

با انتشار بیماری های مسری و واگیردار و آلوده بودن بیمارستان ها و مراکز درمانی اغلب پزشکان پیشنهاد می دهند که افراد برای انجام خدمات بهداشتی و درمانی تا حد امکان به کلینیک ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند و از خدمات مجموعه های ارائه دهنده سرویس های پزشکی و پرستاری در منزل استفاده نمایند؛ به همین منظور امروزه سونوگرافی در خانه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته و روز به روز هم بر تعداد این افراد افزوده می شود؛ اگر تمایل دارید که راجع به سونوگرافی در منزل بیشتر بدانید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

سونوگرافی در منزل

همان طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، به علت شیوع امراض واگیردار و آلوده بودن مکان های درمانی و پزشکی متخصصان به افراد بیمار توصیه می کنند که تا حد امکان از رفتن به این فضاهای آلوده خودداری کنند و کارهای مربوط به درمان خود را در منزل به انجام برسانند.

سونوگرافی در منزل یکی از انواع خدمات پزشکی است که امروزه مورد توجه طیف گسترده ای از افراد به خصوص خانم های باردار قرار گرفته است.

بسیاری از اشخاص هستند که لازم است در کوتاه ترین زمان سونوگرافی انجام دهند؛ بعضی از این افراد قادر نیستند که در صف های طویل نوبت دهی مراکز درمانی قرار بگیرند یا این که تمایل دارند که در کوتاه ترین زمان جواب سونو خود را دریافت کنند که این کار در بیشتر جاها امکان پذیر نیست؛ اما انجام سونوگرافی در خانه می تواند نیاز افراد را در این زمینه برطرف سازد و در وقت و زمان آن ها صرفه جویی نماید.

نحوه انجام سونوگرافی در منزل

تا اینجای مقاله متوجه شدید که سونوگرافی در خانه چیست؛ در صورتی که به سونوگرافی احتیاج دارید و می خواهید که این کار را در منزل خود انجام دهید کافیست که در هر زمان و هر ساعت از شبانه روز که تمایل دارید با کلینیک های ارائه دهنده این خدمات تماس بگیرید و از آن ها برای انجام سونوگرافی در منزل درخواست نمایید.

و اما نحوه انجام سونوگرافی در خانه به چه شکل است؟ در جواب این پرسش باید به شما بگوییم که سونولوژیست یا کارشناس سونوگرافی به همراه لوازم و دستگاه های مورد نیاز به محل زندگی بیمار اعزام می شود تا کار عکسبرداری از بدن را انجام دهد.

فرایند سونوگرافی در محل زندگی به طور معمول کوتاه بوده و در کمتر از یک ساعت صورت می پذیرد و برای انجام این کار متخصص از شما می خواهد که دراز بکشید، پس از آن مایعی لزج را روی نقطه مورد نظر بدن پخش می کمد و دستگاه سونوگرافی را روی بدن فشار می دهد تا بتواند تصاویر را ثبت نماید.

سونوگرافی هایی که در خانه انجام می شوند شامل اندوسکوپیک، غده تیروئید، ارتوپد، مثانه، شکم و دستگاه گوارش، بیماری های زنانه، سینه، چشم، قلب و عروق و … هستند که هم به صورت داخلی و هم خارجی قابل انجام می باشند.

سونو-2

مزایای سونوگرافی در منزل چیست؟

حالا که دانستید سونوگرافی در منزل به چه صورت است و چه انواعی دارد وقت آن رسیده که در خصوص مزایای این نوع خدمات پزشکی در خانه برایتان توضیحاتی ارائه دهیم.

تقریبا اکثریت افراد مطلع هستند که سونوگرافی هایی که در خانه انجام می شوند برای بیماران هزینه های بیشتری در پی دارند؛ اما بیشتر اشخاص تمایل دارند که این هزینه ها را بپردازند تا در منزل خودشان بدون هیچ تنشی سونوگرافی را انجام دهند و برخی از مهم ترین مزایای این کار موارد زیر را شامل می شوند.

  1. سادگی و سهولت: یکی از مهم ترین مزیت های سونوگرافی در خانه، راحتی در کار می باشد؛ به طور معمول شما در خانه خود راحت تر از مراکز درمانی هستید و به آسودگی و تنها با شماره گیری مراکز ارائه دهنده این خدمات می توانید که پس از ثبت اطلاعات و درخواست سونولوژیست را به خانه خود بیاورید؛ به غیر از این بسیاری از سونوگرافی ها مانند سونوگرافی پروستات هستند که در کلینیک ها به شکل دشواری انجام می شوند؛ اما سونوگرافی پروستات در منزل هیچ سختی ندارد و به راحتی برای بیماران قابل انجام است.
  2. دور بودن از ویروس ها و مکان های آلوده: همان طور که گفتیم، بیمارستان ها و مراکز درمانی پر از آلودگی ها و بیماری های واگیردار هستند و با ارائه خدماتی مانند سونوگرافی در منزل افراد دیگر نیازی نیست که در این محیط های مستعد از ویروس و آلودگی قرار بگیرند و دچار بیماری های گوناگون شوند.
  3. افزایش سرعت: زمانی که شما سونولوژیست را به خانه بیاورید دیگر احتیاجی نیست که در صف های طولانی مراکز درمانی برای نوبت گرفتن انتظار بکشید و می توانید هر زمان و هر ساعتی که خودتان تمایل داشتید سونوگرافیست را به منزل بیاورید تا در کوتاه ترین زمان کار عکسبرداری را برایتان انجام دهد.
  4. عدم نیاز به حمل و نقل بیمار: یکی دیگر از مزیت های خوبی که سونوگرافی در منزل دارد این است که شما نیازی نیست که هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب را بپردازید و می توانید که بدون رفتن به مراکز درمانی تیم سونوگرافی را به منزل خود بیاورید.

همچنین برخی از افراد هستند که به دلایل مختلفی نمی توانند حرکت داشته باشند؛ این دسته از اشخاص اگر به سونوگرافی یا رادیولوژی احتیاج داشته باشند می توانند که در منزل خود این کار را انجام دهند.

سونو-3

آرین طب بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات رادیولوژی سونوگرافی در منزل

مراکز و کلینیک های زیادی در سرتاسر کشور وجود دارند که در زمینه ارائه خدمات پزشکی در منزل از جمله سونوگرافی و رادیولوژی در منزل مشغول به فعالیت می باشند که یکی از مرجح ترین آن ها، مرکز آرین طب نام دارد.

مرکز آرین طب با پیشرفته ترین دستگاه ها برای انجام انواع سونوگرافی در منزل آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی می باشد؛ این مجموعه به غیر از تجهیزات به روز و کادر مجربی که دارد برای آن دسته از افرادی که برای انجام سونوگرافی عجله دارند و نمی خواهند که در صف های طویل نوبت دهی کلینیک ها وقت خود را صرف کنند و زودتر به جواب سونوگرافی خود برسند بهترین انتخاب می باشد؛ چرا که تنها با یک تماس کارشناسان سونوگرافی این مرکز به محل مورد نظر اعزام می شوند و پس از پایان کار نتیجه را همان وقت در اختیار بیمار قرار می دهند.

به جهت ارتباط با کادر مرکز آرین طب و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن های درج شده در همین صفحه ارتباط برقرار کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]