تنها شهری که داروخانه هلال احمر ندارد/کمک مالی هلال احمر به دارو بیماران
تنها شهری که داروخانه هلال احمر ندارد/کمک مالی هلال احمر به دارو بیماران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه اعلام کرد که رایزنی‌ها برای دریافت مجوز داروخانه هلال احمر از سوی نمایندگان مجلس، استاندار و وزارت بهداشت در حال انجام است. این رایزنی‌ها از طریق مسیرهای مختلف انجام می‌شود.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه، تأکید کرد که صدور مجوز برای این داروخانه باید توسط سازمان غذا و دارو انجام شود. او افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز باید تاییدیه برای صدور مجوز داروخانه را صادر کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از داروخانه هلال احمر به عنوان حق مردم کرمانشاه یاد کرد و افزود: کرمانشاه تنها مرکز استان در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد.

وی معتقد است، اگر منع قانونی وجود دارد باید برای همه یکسان باشد و این در حالیست که نه تنها سایر مراکز استان‌های کشور همگی داروخانه هلال احمر دارند، بلکه در برخی استان‌ها مانند کرمان و آذربایجان غربی در برخی شهرستان‌ها نیز داروخانه هلال احمر دارند.

محمدی از مزایای داروخانه هلال احمر یاد کرد که می‌تواند دارو‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج خصوصا بیماران سرطانی را با قیمت پایین در اختیار افرادی که نیاز دارند قرار دهد و از سوی دیگر امکان تهیه بسیاری از دارو‌های کمیاب نیز برای داروخانه هلال احمر وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه همین حالا هلال احمر مبالغی را به تامین دارو برخی بیماران کمک می‌کند، افزود: اگر داروخانه هلال احمر راه‌اندازی شود می‌توانیم این کمک‌ها را مستقیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر کرمانشاه در حال حاضر تنها یک مرکز فوریت‌های دارویی برای برخی دارو‌های محدود دارد، عنوان کرد: در صورت احداث داروخانه تمام شرکت‌های دارویی می‌توانند دارو در اختیار آن بگذارند.

محمدی درباره اینکه در دوره مدیریت گذشته هلال احمر کرمانشاه یکبار عنوان شد که مجوز داروخانه اخذ شده، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و نمی‌توان موافقت ضمنی را مبنای صدور مجوز قرار دارد. مجوز وقتی صادر شده که ما مجوز مکتوب را از سازمان غذا و دارو دریافت کنیم .

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]