آموزش ماساژ با مدرک معتبر در تعداد محدودی از آموزشگاه های تخصصی در ایران صورت می گیرد. آموزشگاه فنی حرفه ای زانیار زیر نظر سازمان فنی حرفه ای دوره های مختلف ماساژ را برای دوستداران این علم برگزار می کند.

طبق گزارش‌ های حاصل توسط محققان و کارشناسان آمار مشخص شده که خدمات ماساژ جز یکی از پردرآمدترین شغل های سال ۱۴۰۲ در ایران است. ماساژ و خدمات آن شغلی پردرآمد بوده که به سرمایه کمی نیاز دارد. برای فعالیت در این عرصه تنها لازم است که علم ماساژ را به صورت استاندارد و درست بیاموزید. آموزش ماساژ با مدرک معتبر در تعداد محدودی از آموزشگاه های تخصصی در ایران صورت می گیرد. آموزشگاه فنی حرفه ای زانیار زیر نظر سازمان فنی حرفه ای دوره های مختلف ماساژ را برای دوستداران این علم برگزار می کند. در هر حال اگر به دنبال شغلی پردرآمد هستید یا به ماساژ علاقه دارید، ما را در این محتوا از مجله خبری گسترش نیوز همراهی کنید. چرا که در این محتوا قصد داریم به صفر تا صد ماساژ، نحوه کسب درآمد و آموزش و آینده آن اطلاعاتی کامل را در اختیار شما قرار دهیم.

ماسور کیست؟

قبل از پرداختن به درآمد ماساژ و نحوه کسب درآمد از آن، قصد داریم به کیستی ماسور بپردازیم. ماسور یا ماساژتراپیست افرادی آموزش دیده هستند که در رشته درمان ماساژ مدرک دارند. مدرک معتبری که گواهی می دهد آن فرد با ماساژ به صورت کامل آشنا است و مجوز فعالیت در این عرصه را دارد. ماسورها با بهره گرفتن از ابزار و به کمک لمس کردن بافت های مختلف بدن، درد را تسکین می دهند، خستگی را کاهش داده و موجب تسکین آن می شوند. علاوه بر این به کاهش استرس، افزایش آرامش، برگرداندن سلامت و توانبخشی آسیب کمک خواهند کرد.

آیا شغل ماساژ درآمد دارد؟

بسیاری از مردم نسبت به ماساژ و شغل آن دید خوبی ندارند، ولی حقیقت این است که عامه مردم با اثرات فوق العاده ماساژ آشنا هستند. از طرفی این شغل در دسته درمان قرار می گیرد. شما می توانید با اشتغال در سالن های درمان یا ارائه خدمات به صورت خصوصی درآمد کسب کنند. سبک زندگی امروزی به گونه ای است که تمامی مردم را به شرکت در جلسات ماساژ مجبور می کند. ماساژ درآمد مناسبی دارد که تنها پس از گذراندن مدتی کوتاه می توانید از آن درآمد کسب کنید. در واقع پس آموزش ماساژ و شرکت در دوره های آن آماده فعالیت در بازار کار هستید.

قیمت جلسه ماساژ

قیمت جلسه ماساژ به عوامل و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. به طبع ارائه ماساژ به صورت خصوصی هزینه بالاتری نسبت به سالن های ماساژ دارد. علاوه بر این انواع مختلف ماساژ به ابزارهای متفاوت بستگی خواهد داشت. البته برخی از انواع ماساژ بدون هیچ ابزار خاصی و تنها به کمک روغن های مختلف انجام می شوند. در هر حال ابزارهای مورد نیاز برای ماساژ نیز در قیمت آن دخالت دارند. همچنین تبحر و میزان مهارت ماسور تعیین کننده قیمت جلسه ماساژ است. اگر شما تخصص بالایی در انجام انواع مختلف ماساژ داشته باشید، مشکل ماساژ گیرنده پس از تعداد جلسات کمتری رفع می شود. علاوه بر این نتیجه ای که حاصل خواهد شد طبق میل ماساژ گیرنده خواهد بود. تبحر و مهارت شما در این زمینه به نحوه آموزش ماساژ و سابقه کارتان بستگی خواهد داشت.

خدمات ماساژ در منزل

خدمات ماساژ علاوه بر سالن های فیزیوتراپی و ماساژ در منازل نیز ارائه می شود. در واقع شما به عنوان ماسور می توانید به منازل مراجعه کننده های خود بروید و خدمات ماساژ را به صورت اختصاصی در اختیار آن ها قرار دهید. به طور معمول هزینه چنین خدماتی بیشتر از حالتی است که در سالن های ماساژ صورت گیرد. ارائه خدمات به صورت خصوصی هم برای ماسور و هم برای ماساژ گیرنده با فواید و مزایایی همراه است. افراد مسن یا کسانی که مشکل حرکتی دارند به راحتی می توانند در منزل خود جلسات ماساژ را پشت سر بگذارند.

خدمات ماساژ استانبول

گزارش ها نشان می دهند که استقبال و نیاز سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه مانند ترکیه به استخدام ماسورها بسیار زیاد است. برای اشتغال و مهاجرت شغلی به کشورهای دیگر شما به مدرک معتبر سازمان فنی حرفه ای نیاز دارید. به همین خاطر توصیه می کنیم که برای آموزش ماساژ تنها به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

آینده حرفه ماساژ در ایران

خوشبختانه به لطف رسانه های اجتماعی دید مردم به ماساژ نسبت به گذشته بسیار روشن شده است. آن ها با فواید و لزوم مراجعه به ماسورها برای داشتن سلامتی و حفظ آن آشنا هستند. علاوه بر این مراکز بسیاری برای ماساژ در سراسر کشور تاسیس شده اند که این سیر در آینده نیز ادامه خواهد داشت. بسیاری از مردم نیز به دنبال جلسات ماساژ به صورت خصوصی هستند. به طور کلی با توجه به تمامی این مطالب می توان نتیجه گرفت که آینده حرفه ماساژ در ایران بسیار روشن است.

هزینه آموزش ماساژ

هزینه آموزش ماساژ در آموزشگاه های مختلف متفاوت گزارش شده است. این در حالی است که سازمان فنی و حرفه ای کشور برای دوره های مختلف تعرفه های مشخصی را معین و اعلام کرده است. آموزشگاه فنی و حرفه ای زانیار به صورت تخصصی انواع ماساژ را زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می کند.

این آموزشگاه در شهر کرج واقع شده که دسترسی آن به مترو مناسب است. از این رو علاوه بر ساکنین کرج، تهرانی ها نیز می توانند در این کلاس ها شرکت کنند. اما اگر در شهرهای دیگری ساکن هستید یا زمان کافی برای شرکت در این کلاس ها را ندارید، می توانید به صورت غیرحضوری در این کلاس ها شرکت کنید. برای آشنایی با تعرفه ها، زمان برگزاری و دوره های مختلف آموزشگاه زانیار به سایت رسمی آن مراجعه نمایید.  

دوره ماساژ فنی حرفه ای

دوره ماساژ فنی حرفه ای اولین استاندارد سازمان فنی حرفه ای محسوب می شود که برای یادگیری حرفه ماساژ در نظر گرفته است. این دوره برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد دارند ماساژ را از صفر شروع کنند و به مدرک آن برای فعالیت یا تاسیس سالن نیاز دارند. این مدرک توسط سازمان فنی حرفه ای صادر می شود که قابل استعلام است. همچنین این مدرک قابل ترجمه بوده که برای مهاجرت شغلی نیز کاربرد دارد. این دوره تمامی اطلاعات مورد نیاز را برای علاقه مندان ماساژ به صورت تئوری و عملی در اختیارشان قرار می دهد. آموزشگاه زانیار دوره ماساژ فنی حرفه را به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می کند. علاوه بر این در نهایت نمونه سوالاتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]