از کبد ۷۰۰ هزار دلاری با داروی گیاهی ۷۰ هزارتومانی مراقبت کنید
از کبد ۷۰۰ هزار دلاری با داروی گیاهی ۷۰ هزارتومانی مراقبت کنید

کبد یکی از اعضای بسیار حیاتی و بزرگترین و مهمترین اعضای بدن است. این عضو به عنوان یک کارخانه تصفیه طبیعی عمل می‌کند و در دفع سموم و تولید مواد مغذی اساسی نقش بسیار مهمی دارد.

آلودگی هوا، آب و غذاهایی که با مواد شیمیایی و سموم ترکیب شده‌اند، بدن ما را به یک محیط ذخیره‌سازی زباله تبدیل کرده‌اند و کبد نیز به یک مرکز جمع‌آوری زباله تبدیل شده است. در ادامه به بررسی نوشیدنی‌های طبیعی می‌پردازیم که می‌توانند به بهبود عملکرد کبد شما کمک کنند. پس با ما همراه باشید.

عوارض و علائم بروز مشکل در کبد ممکن است شامل موارد متعددی است. 

عدم تحمل غذاهای چرب یا حاوی ادویه: اگر کبد مشکلی داشته باشد، ممکن است بدن نتواند غذاهای چرب یا حاوی ادویه را به درستی هضم کند. این می‌تواند منجر به علائمی مانند تهوع، استفراغ، سنگینی معده و احساس سنگینی پس از مصرف این غذاها شود.

درد و تورم شدید در ناحیه شکم: مشکلات در کبد ممکن است منجر به درد و تورم شدید در ناحیه شکم شود. این علائم ممکن است ناشی از التهاب کبد، تورم کبد یا سیروز (تلف شدن بافت کبد) باشند.

افزایش غیرطبیعی وزن بدن: برخی از مشکلات کبد می‌توانند باعث افزایش غیرطبیعی وزن بدن شوند. این ممکن است به دلیل تجمع مایعات در بدن یا اختلال در متابولیسم مواد مغذی و کنترل وزن باشد.

یبوست غیرطبیعی و بیش از حد: کبد نقش مهمی در فرآیند هضم و ترشح صفرا دارد. در صورتی که کبد مشکلی داشته باشد، ممکن است عملکرد صفرازی کبد ضعیف شود و باعث یبوست غیرطبیعی و بیش از حد شود.

تهوع و استفراغ: مشکلات کبد می‌توانند منجر به تجربه تهوع و استفراغ شود. این ممکن است به دلیل تجمع مواد زائد در بدن یا عدم توانایی کبد در تجزیه و هضم مواد غذایی باشد.

کاهش اشتها: مشکلات کبد می‌توانند باعث کاهش اشتها و بی‌اشتهایی شوند. عدم توانایی کبد در ترشح صفرا و هضم مواد غذایی ممکن است باعث این علائم شود.

زردی پوست و چشم: این علامت به نام جائوندیس (Jaundice) شناخته می‌شود و نشان از اختلال در عملکرد کبد و تجمع زائد بیلی‌روبین (ماده‌ای زرد رنگ) در بدن است. این ممکن است منجر به زردی پوست، چشم و مخاط‌ها شود.

خستگی غیرطبیعی و بیش از حد: مشکلات کبد می‌توانند باعث خستگی غیرطبیعی و بیش از حد شوند.

برای آنکه کبدی سالم داشته باشید لازم است هر از چند گاهی از رژیم های خاص برای تسویه و پاکسازی کبد بهره مند شوید. لذا در ادامه روش تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد طبیعی و مناسب برای درمان و سالم سازی کبد به همراه قیمت این خوراکی ها را بیان میکنیم:

خوردن چای بابونه برای هضم راحت و سریع غذاها میتواند موثر باشد.قیمت حدودی یک بسته چای بابونه ۱۰۰ گری حدود ۷۰ تا ۷۰ هزار تومان است. برای لذت بردن از خواص این دمنوش، می‌توانید آن را در ساعات عصر مصرف کنید. کافی است گل بابونه را در آب جوش جوشانده و پس از خنک شدن، آن را نوشید. بهتر است حداقل برای دو هفته این چای را مصرف کنید.

 

گیاه رازیانه حاوی ویتامین‌های های بسیاری است.  ضمن اینکه خاصیت ادرارآوری بالایی دارد که باعث می‌شود اثرات درمانی آن سم‌زدایی از کبد و دستگاه گوارش باشد. برای استفاده روزانه دو فنجان صبح و عصر از این عرق گیاهی استفاده کنید. قیمت عرق رازیانه بین ۲۵ تا ۳۳ هزار تومان است.

 

استفاده از کاسنی به عنوان یکی از درمان‌های گیاهی معروف برای کبد چرب مؤثر است. کاسنی طبع سرد و معتدلی دارد و به کبد و خون کمک می‌کند تا از سموم و مواد زائد پاکسازی شود. علاوه بر این، این گیاه حجم زیادی از ویتامین‌هایی که در درمان کبد چرب مفید هستند، از جمله ویتامین A، C و K، را داراست. کاسنی در بازاربصورت تازه و برگ خشک و قرص یافت میشود و قیمت برگ خشک شده ان از ۱۹ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان متفاوت است. قیمت قرص آن بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان و عرق آن نیز حدود ۴۰ هزار تومان است.

 

پاکسازی کبد با آرتیشو۱۰ تا ۲۰ برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید. قیمت برگ های خشک شده آرتیشو یا کنگر فرنگی بین ۲۰ت ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

 

 

 

استفاده از گیاه شاهتره به عنوان یک روش درمانی گیاهی برای کبد چرب، در طب سنتی تأیید شده است. این گیاه طبع خنک دارد و به کاهش حرارت بدن کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن نیز می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. اگر به دنبال درمان فوری برای کبد چرب هستید، می‌توانید روزانه ترکیبی از عرق شاهتره و عرق کاسنی مصرف کنید و منتظر خواص شگفت‌انگیز آن باشید. قیمت گیاه شاهتره بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

تاکنون در کشورمان بیش از هفت هزار عمل پیوند کبد انجام شده است و میزان موفقیت این عمل حدود ۸۵ درصد است. این رقم نشان می‌دهد که پیوند کبد در کشورمان به خوبی پیشرفت کرده است و درمان موثری برای بیماران بیماری‌های کبدی فراهم می‌کند.

کبد ۷۰۰ هزار دلاری

پیوند کبد یکی از روش‌های درمانی است که در صورت از کار افتادن کبد، به عنوان راهکار نهایی در نظر گرفته می‌شود. در این روش، کبد ناسالم فرد با کبد سالم یک فرد دیگر جایگزین می‌شود. به طور کلی، پیوند کبد از دو نوع انجام می‌شود: پیوند کبد از فرد زنده و پیوند کبد از فرد متوفی.

در پیوند کبد از فرد زنده، یک بخشی از کبد سالم فرد زنده (که ممکن است یکی از خانواده‌اش باشد) جهت پیوند به فرد مبتلا به بیماری کبدی منتقل می‌شود. این روش به دلیل وجود یک کبد سالم و عدم نیاز به انتظار برای یافتن کبد مناسب از فرد متوفی، به عنوان روش اولیه ترجیح داده می‌شود.

در پیوند کبد از فرد متوفی، کبد سالم یک فرد که در مرگ مغزی قرار دارد (مغز او توقف کرده است اما قلبش هنوز کار می‌کند) استخراج می‌شود و به فرد مبتلا به بیماری کبدی منتقل می‌شود. این روش نیازمند پیدا کردن یک کبد مناسب از فرد متوفی است و معمولاً در صورت عدم امکان استفاده از پیوند کبد از فرد زنده، به عنوان راهکار بعدی در نظر گرفته می‌شود.پیوند کبد به عنوان یک روش درمانی پیچیده، نیازمند تیم متخصصی از جراحان، پزشکان و متخصصان گوارش است.

در مقایسه با آمریکا که هزینه عمل پیوند کبد حدود ۷۰۰ هزار دلار است، در کشورمان این عمل در صورت اهدا  به صورت رایگان انجام می‌شود. این امر به عنوان یک مزیت قابل توجه در سیستم بهداشتی کشورمان محسوب می‌شود و به بیماران امکان دسترسی به این روش درمانی برای بهبود وضعیت خود را می‌دهد.

علاوه بر این، بیماران پس از عمل پیوند کبد نیز بهره‌مندی از داروهای لازم را به صورت رایگان دارند. این امر نشان از تلاش‌های دولت و سازمان‌های بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه دارد و به بیماران کمک می‌کند تا بدون بدهی مالی، به درمان لازم دسترسی داشته باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]