ایران در حوزه برق با تاجیکستان همکاری می کند
ایران در حوزه برق با تاجیکستان همکاری می کند

وزیر نیرو با تاکید بر توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه الکتریکی و سایر مباحث بین دو کشور ایران و تاجیکستان به پیشبرد و اجرای پروژه‌های متعدد توسط شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان اشاره کرد و گفت: پروژه سنگ‌توده ۲ از جمله این پروژه‌ها است که مباحثی برای رفع موانع پیشرفت این پروژه مطرح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی امروز، در دیدار با «دلیر جمعه» گفت: در سایه فعالیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، مذاکراتی در زمینه‌های مختلف با وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان صورت گرفت.

وزیر نیرو با بیان اینکه برخی از مباحث مطرح شده در این جلسه مربوط به حوزه آب و برق می‌شود، به پیشبرد و اجرای پروژه‌های متعدد توسط شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان اشاره کرد و افزود: پروژه سنگ‌توده ۲ از جمله این پروژه‌هاست که مباحثی برای رفع موانع پیشرفت این پروژه مطرح شد.

وی یادآور شد: در این جلسه همچنین مباحث مهمی در زمینه توسعه تجارت بین دو طرف مطرح شد. نکته این است که این امر به اغلب دستگاه‌ها و نیز بخش خصوصی و دولتی مربوط می‌شود و به رغم برقراری ارتباطات خوب و موثر، سطح تبادلات تجاری کم است و از این حیث امید است شاهد افزایش سطح و حجم مبادلات بین دو کشور ایران و تاجیکستان باشیم.

علی‌آبادی با اشاره به تبادل نظر در زمینه توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه الکتریکی و سایر مباحث اظهار کرد: کشور ایران و تاجیکستان به لحاظ تاریخی دارای اشتراکات دیرینه فراوانی هستند و امید است این روابط با توسعه گردشگری و سایر مباحث تقویت شود.

استقبال تاجیکستان از ظرفیت و دانش‌فنی مهندسان ایرانی برای پیشبرد پروژه‌ها

در ادامه “دلیر جمعه” ضمن ابراز خرسندی از برقراری دیدار با “عباس علی‌آبادی” وزیر نیرو و رئیس کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان، گفت: مطمئنم در سایه راهبری وزیر جدید نیروی جمهوری اسلامی ایران همکاری دو جانبه ایران و تاجیکستان در حوزه انرژی تقویت شود.

وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان به پیشبرد پروژه‌های مشترک بین دو کشور ایران و تاجیکستان اشاره کرد و افزود: نیروگاه برق‌آبی سنگ‌توده ۲ از جمله پروژه‌های مشترک بین دو کشور ایران و تاجیکستان بوده که در حال انجام است.

وی یادآور شد: تاجیکستان به منظور جذب سرمایه‌گذار و نیز بهره‌مندی از دانش فنی و متخصصان ایرانی که جزو برترین‌ها در دنیا به شمار می‌روند استقبال می‌کند.

دلیر جمعه در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توسعه انرژی سبز از طریق تولید نیروگاه‌های برق‌آبی در تاجیکستان ابراز داشت: افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و تاجیکستان از دیگر موضوعاتی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این مجموعه می‌توان به نفت و محصولات وابسته و نیز دانش‌فنی در حوزه انرژی و … اشاره کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]