دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 23324
  • 05 سپتامبر 2023 - 16:11
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کاهش قیمت نفت همزمان با اخبار منفی از اقتصاد چین

کاهش قیمت نفت همزمان با اخبار منفی از اقتصاد چین
کاهش قیمت نفت همزمان با اخبار منفی از اقتصاد چین

به دنبال انتشار گزارشی جدید درباره وضعیت اقتصادی چین پس از همه‌گیری کرونا که مثبت ارزیابی نمی‌شود، قیمت نفت در روز سه شنبه (۱۴ شهریور) با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش اکوایران و به نوشته رویترز، با این وجود پیش‌بینی‌ها از ادامه کاهش تولید نفت توسط اعضای اصلی اوپک پلاس، جلوی کاهش بیشتر قیمت نفت را گرفت.

 طبق گزارش‌ها، قیمت آتی «نفت خام برنت» تا ماه نوامبر با کاهش ۵۱ سِنتی به ۸۸ دلار و ۴۹ سنت به ازای هر بشکه رسیده است. همچنین قیمت آتی هر بشکه نفت پایه «وست تگزاس اینترمدیت» تا ماه اکتبر، ۱۴ سنت کاهش یافت و ۸۵ دلار و ۴۱ سنت قیمت‌گذاری شد.

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، تأثیر بزرگی بر میزان تقاضای نفت دارد. اقتصاد کم‌تحرک چین باعث دلسردی بازارها شده و پیش‌بینی‌ها از رونق اقتصادی این کشور، ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است. همچنین در ماه آگوست، رشد بخش خدمات چین شامل حمل و نقل، گردشگری و خرده‌فروشی با سرعت کمتری نسبت به ماه‌های قبلی همراه بود؛ چین بزرگترین واردکننده نفت در جهان است و کاهش رشد بخش خدمات این کشور می‌تواند منجربه کاهش تقاضای نفت از سوی این کشور شود.

ضمن اینکه اطلاعات مربوط به قاره اروپا نیز نامطلوب بوده است. طبق نتایج یک نظرسنجی، فعالیت تجاری منطقه یورو در ماه گذشته میلادی، ضعیف‌تر از حد انتظار بوده که می‌تواند نشانه‌ای از احتمال رکود در این منطقه باشد.

همچنین چشم‌ها بر انتشارات اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا دوخته شده که می‌تواند پیش‌بینی‌ها درباره تصمیم آتی بانک مرکزی آمریکا نسبت به کاهش یا افزایش نرخ بهره را دقیق‌تر کند.

انتظار می‌رود که عربستان سعودی به احتمال زیاد کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را در ماه اکتبر نیز ادامه دهد و طبق گزارش‌ها، روسیه نیز قرار است طی روزهای آینده از یک قرارداد جدید با اوپک پلاس رونمایی کند؛ این قرارداد باعث کاهش بیشتر تولید نفت توسط روسیه خواهد شد.

پیش‌تر، مسکو اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد در ماه سپتامبر، صادرات روزانه نفت خود را تا ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. روسیه در ماه آگوست هم صادرات نفت خود را تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده بود.

با توجه به انتظارات بازار نفت، بعید است عربستان سعودی و روسیه از برنامه خود برای کاهش تولید عقب‌نشینی کنند، چرکه افزایش تولید توسط این کشورها باعث کاهش قیمت نفت خواهد شد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.