پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 44188
  • 22 نوامبر 2023 - 12:11
  • 106 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تعویض «رایگان» مخازن گاز فرسوده تاکسی‌ها؟/ کدام خودروها مشمول طرح می‌شوند؟

تعویض «رایگان» مخازن گاز فرسوده تاکسی‌ها؟/ کدام خودروها مشمول طرح می‌شوند؟
تعویض «رایگان» مخازن گاز فرسوده تاکسی‌ها؟/ کدام خودروها مشمول طرح می‌شوند؟

اکوایران: بر اساس مجوز شورای عالی اقتصاد، مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها به صورت رایگان تعویض خواهد شد.

به گزارش اکوایران، بنا به مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد که مربوط به اصلاح مصوبه طرح حمایت از تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز، تبدیل کارخانه‌ای خودرو‌های بنزینی به CNG‌ سوز و کمک به احداث جایگاه‌های هوشمند عرضه سوخت CNG به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است، جایگزینی مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها به‌منظور حفظ ظرفیت ایجاد شده در بخش مصرف دیده شده است.

محسن جوهری- رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور- حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود که «تعویض رایگان مخازن فرسوده تاکسی‌ها در انتظار اقدام سازمان برنامه‌وبودجه است».

وی افزود: بر اساس مجوز شورای عالی اقتصاد، از محل این طرح، مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها به صورت رایگان تعویض خواهد شد که کمک موثری به‌نوسازی مخازن فرسوده در ناوگان حمل‌و نقل عمومی می‌کند، چرا که تعداد زیادی از مالکان تاکسی‌ها، به‌دلیل هزینه بالای تعویض مخزن، برای جایگزینی مخازن فرسوده خود با مخازن نو و استاندارد، مراجعه نمی‌کردند.

بنا به گزارش ایبنا، سعید رحمان‌سالاری، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز خبر داده و گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد این مجوز به وزارت نفت داده شده است که مخازن تاکسی‌های فرسوده به صورت رایگان تعویض شود.

وی افزود: مالکان خودرو‌های گازسوز که تاریخ انقضای مخزن آن‌ها فرارسیده (۱۵ سال سن) می‌توانند با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir برای تعویض مخزن خود ثبت‌نام و پس از دریافت نوبت از نزدیک‌ترین کارگاه، مخزن خودرو خود را تعویض کنند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتیبا تاکید بر اینکه فهرست خودرو‌هایی که عمر مخازن آن‌ها پایان یافته است، از سوی وزارت کشور به این مدیریت اعلام شده گفت: بر اساس آن فهرست، خودرو‌ها قابل شناسایی و قادر به ثبت‌نام در سایت اعلام‌شده خواهند بود.

به گفته وی، مالکانی که پس از ثبت‌نام، پیامک مشمول نبودن دریافت کردند، لازم است به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و چنانچه مخازن فرسوده و معیوب تشخیص داده شود، از طریق مراکز معاینه خودرو یادشده به اتحادیه تاکسیرانی استان برای تعویض مخازن معرفی می‌شوند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه طرح تعویض مخازن فرسوده از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود، گفت: این طرح به‌صورت کاملاً رایگان و از محل مصوبه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اجرایی شده است و کارگاه‌ها حق دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای برای تعویض مخزن ندارند.

گفتنی است که این طرح از سوی کارگاه‌های منتخب انجام می‌شود و نوبت‌دهی برای تعویض کمتر از یک هفته انجام خواهد شد. همچنین همه کیت‌ها و مخازن ساخت کشور ایران است و از محل این طرح می‌توان حدود ۱۰۰ هزار مخزن خودرو را تعویض کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.