چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 49023
  • 12 دسامبر 2023 - 16:11
  • 77 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رونمایی از نیازهای فناورانه وزارت نفت

رونمایی از نیازهای فناورانه وزارت نفت
رونمایی از نیازهای فناورانه وزارت نفت

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از ارائه نیازهای فناورانه وزارت نفت در دومین رویداد پتروتک خبر داد و گفت: دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت چندین قرارداد کلان تولید بار اول برای چهار شرکت اصلی وزارت نفت امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اکوایران، عظیم کلانتری اصل، صبح امروز در نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از مسیر راه‌کارهای فناورانه و نوآورانه (پتروتک)، بخش زیادی از تاب‌آوری صنعت کشور را مرهون حضور نخبگان دانشگاهی در صنعت نفت اعلام کرد و گفت: دومین کنفرانس پتروتک با همکاری تمام ارکان زیست‌بوم فناوری و با مشارکت و حمایت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پارک توسعه فناوری و چهار شرکت اصلی وزارت نفت از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه و همزمان با هفته پژوهش در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بازه محدود سعی شده که از اکتشاف منابع هیدروکربوری تا انتهای زنجیره که توسعه پایین‌دست پتروشیمی محسوب می‌شود، پنل‌های مرتبطی چیده شود، بیان کرد: در این رویداد چالش‌های فناورانه شرکت‌های اصلی وزارت نفت معرفی و ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی دومین همایش پتروتک بکارگیری ظرفیت فناوری‌های بلوغ‌یافته را بخشی از این همایش اعلام کرد و گفت: در دو سال گذشته اتفاقات مطلوبی در زمینه بکارگیری ظرفیت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی افتاده است که از مرحله سیاست‌گزاری گذشته و به مرحله عمل رسیده است.

به گفته کلانتری اصل، ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان، توسعه فناوری‌های مایع‌سازی گاز، طرح‌های پتروپالایشگاهی و فناوری‌های مرتبط، طراحی و پیاده‌سازی پایلوت‌های میدانی افزایش تولید و ازدیاد برداشت نفت و گاز، ارائه آسانسوری شرکت‌های استارت‌آپی جهت جذب سرمایه، نقش حقیقات دانشگاهی در زنجیره توسعه فناوری، تحول دیجیتال و میادین هوشمند در صنایع نفت از جمله نشست‌های تخصصی هستند که در طول این رویداد، برگزار می‌شوند.

 

حضور ۱۰۰ شرکت نوپا در رویداد پتروتک

محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و دبیر شورای راهبردی دومین رویداد پتروتک، در ادامه این نشست گفت: در رویداد امسال، ۱۰۰ شرکت رشدی و نوپا شناسایی شده و پس از بررسی‌های لازم به صورت رایگان در این رویداد پذیرش شدند.

مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز در ادامه این نشست، رشد اقتصادی ترسیم‌شده توسط سیاستگزار را نیازمند رشد تولید نفت عنوان کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران بر اساس هدفگذاری‌های انجام شده و چشم‌اندازی که برای خود ترسیم کرده، تولید نفت خام را باید به ۵٫۵ میلیون بشکه در روز برساند که ۹۰۰ هزار بشکه از آن از محل ازدیاد برداشت تعریف شده است.

وی حرکت به سمت پایلوت‌های میدانی ازیاد برداشت را مبین داشتن فناوری ازدیاد برداشت دانست و گفت: در این زمینه اقداماتی آغاز شده که شرکت‌کنندگان در رویداد پتروتک می‌توانند با آخرین وضعیت پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه آشنا شوند.

مطهری با یادآوری امضای تفاهم‌نامه تأسیس مرکز راهبردی هوش مصنوعی و میدان‌های نفت و گاز دیجیتال توسط شرکت ملی نفت ایران گفت: این توافقنامه‌ها یک بازار کارآفرینانه ویژه را برای نخبگان در حوزه آتی.تی فراهم می‌کند و به کارگیری این مفاهیم منجر به افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی فناوری معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار اکوایران درباره دستاوردهای نخستین رویداد پتروتک توضیح داد: در رویداد قبل، ۵۴ قرارداد به ارزش ۸۰ میلیون دلار منتج به محصول شد که ۴۳ شرکت دانش‌بنیان در آن نقش و ۳۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی به همراه داشتند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.