بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکثر آمریکایی‌ها موضوع اقتصاد، تورم و جرم و جنایت را اولویت اصلی خود در انتخاب فرد مناسب برای ریاست جمهوری در نظر می‌گیرند و می‌گویند به ترامپ در حوزه اقتصاد و تورم بیش از آنچه که بایدن انجام می‌دهد، اعتماد دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این نظرسنجی که توسط موسسه خبری ای.بی.سی نیوز و ایپسوس انجام شده مشخص کرد که اقتصاد و تورم در میان مسائل اصلی و مهم برای آمریکایی‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ است.
به نقل از پایگاه خبری هیل، در این نظرسنجی معلوم شد که بیشتر آمریکایی‌ها می‌گویند به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق در این مسائل بیشتر اعتماد دارند تا به جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده.
۸۸ درصد از آمریکایی‌ها در این نظرسنجی گفتند که وقتی می‌خواهند رای بدهند، به اقتصاد فکر می‌کنند و ۸۵ درصد هم گفتند که همین نظر را درباره تورم دارند.
در این نظرسنجی مشخص شد که ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها گفتند به ترامپ در حوزه اقتصاد اعتماد دارند درحالیکه ۳۲ درصد گفتند همین نظر را درباره بایدن دارند.
همچنین ۲۱ درصد اعلام کردند که در اقتصاد به هیچکدام از این دو نفر اعتمادی ندارند.
۴۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز گفتند که به ترامپ در نحوه رسیدگی به تورم اعتماد دارند و این میزان برای بایدن ۳۰ درصد بود. ۲۵ درصد هم گفتند که به هیچکدامشان در رسیدگی به تورم در آمریکا اعتمادی ندارند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که تعداد بیشتری از پاسخ دهندگان گفتند که از زمان روی کار آمدن بایدن از نظر مالی در وضعیت خوبی نیستند. ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آنها از زمان ریاست جمهوری بایدن «اصلا» خوب نیست، ۴۰ درصد گفتند که «تقریبا» همین وضعیت را دارند و ۱۶ درصد گفتند که وضعیت بهتری دارند.
این نظرسنجی همچنین از پاسخ دهندگان در مورد رقابت فرضی رودررو بایدن و ترامپ سوال پرسید و نشان داد که رقابت بین دو نامزد پیشتاز همچنان نزدیک است.
در میان مجموع بزرگسالان مورد بررسی، ترامپ ۴۶ درصد حمایت داشت در حالی که بایدن ۴۴ درصد دریافت کرد، اما در میان رای دهندگان ثبت نام شده، بایدن ۴۶ درصد و ترامپ ۴۵ درصد حمایت داشتند.
این نظرسنجی از ۲۲۶۰ بزرگسال در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ آوریل سال جاری میلادی برگزار شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]