تخلیه‌ و بارگیری ۱۵۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران با رشد ۷ درصدی
تخلیه‌ و بارگیری ۱۵۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران با رشد ۷ درصدی

میزان تخلیه‌وبارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان آبان سال جاری، به ۱۵۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۹۵ تن رسید.

به گزارش بازار، طبق گزارش سازمان بنادر و دریا نوردی میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان آبان سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۱۹ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۹۱ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۳۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۵۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۵۱ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۴۸ تن بوده است.

بارگیری کالاها
میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان آبان سال جاری، معادل ۵۴ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۵۳۲ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۴۷ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۱۵ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۰۲ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۴۷ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۴ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۳ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

تخلیه و بارگیری کالا
جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی تا پایان آبان ۱۴۰۲، معادل ۷۴ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۸۲۳ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۷۹ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۷۲ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۵۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۹۵ تن بوده که حاکی از رشد ۷ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، رشد ۹ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۴ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

عملیات کانتینری
تخلیه‌وبارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲، معادل یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۱۱۰ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۰۸ TEU طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]