چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 31471
  • 07 اکتبر 2023 - 16:11
  • 172 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ایران خودرویی ها زنگ خطر را به صدا در آوردند / بازار خودرو نگران شد

ایران خودرویی ها زنگ خطر را به صدا در آوردند / بازار خودرو نگران شد
ایران خودرویی ها زنگ خطر را به صدا در آوردند / بازار خودرو نگران شد

اکو ایران : تولید خودرو یکی از ملاک های بازار برای حفظ آرامش یا حرکت به سمت نوسانی شدن است. آمارهای ایران خودرو در نیمه اول سال ۱۴۰۲ با وعده های مدیرعامل این خودروساز مطابق ندارد و این مساله می توان دامن بازار خودرو را بگیرد.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو در صورت های مالی خود تا پایان نیمه اول سال جاری تولید حدود ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ دستگاهی را ثبت کرده است اما مدیرعامل ایران قول داده بود که این خودروساز در سال جاری ۵۰ درصد به نسبت سال گذشته بیشتر محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کند.آبی های جاده مخصوص حول و حوش ۵۵۰ هزار دستگاه انواع محصولات خود را در سال ۱۴۰۱ تولید کردند. بنابراین خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص اگر بخواهد به تولید سال گذشته ۵۰ درصد اضافه کند باید در سال جاری ۲۷۵ هزار دستگاه بیشتر تولید کند.

ایران خودرویی ها می خواستند در پایان ۱۴۰۲ تولید ۸۲۵ هزار دستگاه خودرو را نهایی کنند. قرار بوده از این تعداد حدود ۳۹ هزار دستگاه را خودروهای تجاری تشکیل دهند. اگر آبی های جاده مخصوص قصد وفاداری به قول مدیر ارشد خود را داشته باشند باید به طور میانگین در نیمه اول سال نزدیک به ۴۱۲ هزار دستگاه از محصولات خود را تولید کنند.

اما با توجه به تولید حدود ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ دستگاهی این خودروساز بیش از ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو کمتر از تعهد پیش بینی شده خود تولید کرده است. این به آن معناست که حدود ۳۹ درصد خودرو تولید کمتر از وعده داده شده در پایان شهریور ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است.

این فاصله میان تولید واقعی و قول داده شده می تواند بازار خودرو را نگران کند. اینکه مدیران ایران خودرو نمی توانند به قول داده شده برای تولید عمل کنند به نوعی زنگ خطر را صدا در آورده است. زیرا تولید خودرو همواره یکی از پارامترهای اثرگذار روی قیمت بازاری خودرو است. هنگامی که بازار خودرو مشاهده می کند مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ وعده هایی می دهند که نمی توانند به آن عمل کنند نگران شده و به نوعی ترجیح می دهند تا به راه خود رفته و دیگر توجهی به قول های داده شده از سوی خودروسازان در باره تولید و عرضه محصولات خود نکنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
«پژو پارس» ۷۵ میلیون ارزان شد! کانال «دنا اتومات» تغییر کرد + جدول قیمت 14 مه 2024

«پژو پارس» ۷۵ میلیون ارزان شد! کانال «دنا اتومات» تغییر کرد + جدول قیمت

اکوایران: خودروهای داخلی و مونتاژی در چهارمین روز هفته جاری ریزش قیمت را تجربه کردند و با این شرایط اغلب پرطرفدارهای داخلی شکل کاهشی به خود گرفتند و تعداد معدودی از آنها هم تغییر قیمت نداشتند.

جایگزین های دنا پلاس مشخص شد / ثبت نام کنندگان این خودرو، پیشنهاد ایران خودرو را می پذیرند؟ 14 مه 2024

جایگزین های دنا پلاس مشخص شد / ثبت نام کنندگان این خودرو، پیشنهاد ایران خودرو را می پذیرند؟

اکو ایران : ایران خودرویی ها سه محصول را به عنوان دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک به متقاضیان پیشنهاد دادند.

بازار خودرو خود را آماده میزبانی از رقیب لندکروز می کند؟ / خودروساز ژاپنی ترسید 14 مه 2024

بازار خودرو خود را آماده میزبانی از رقیب لندکروز می کند؟ / خودروساز ژاپنی ترسید

اکو ایران : شرکت زیر مجموعه خودروسازی BYD قصد دارد تا محصولی برای رقابت با لندکروز روانه بازار کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.