اقتصاد ایران: اصفهان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۱۲ پیشران اقتصادی برای این استان تعریف شده که یکی از آنها توسعه اقتصاد دیجیتالی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امیررضا نقش پس از دیدار با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه این نشست به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر برای اجرای طرح توسعه اقتصاد دیجیتال در استان برگزار شد، اظهار داشت: گام نخست در این مسیر تأمین و توسعه زیرساخت، برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین دستگاهی است تا به هدف اصلی که قرار گرفتن استان بعنوان یکی از سه قطب مرکز داده کشور است، دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت استان حمایت از صنعت دیجیتال و رشد اقتصادی در این زمینه است، از این رو دخیل کردن بخش خصوصی و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ابزارهایی هستند که می‌توانیم از آنها جهت پیشبرد طرح‌های توسعه اقتصاد دیجیتال در استان بهره‌مند شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان ضمن اشاره به حضور نیروی انسانی ماهر در استان، گفت: یکی از ظرفیت‌های نهفته استان، نیروی انسانی ماهر است زیرا مراکز آموزشی و پژوهشی بسیار قوی در استان وجود دارد که به خوبی نسل جوان را آموزش می‌دهند اما از ظرفیت این نیروی انسانی جوان، متخصص و ماهر استفاده نمی‌شود.

وی افزود: در مبحث توسعه اقتصاد دیجیتال، قبل از مصوبه هیئت دولت، در استان اصفهان کارویژه‌ای تعریف شده بود تا بتوانیم به این حوزه با جدیت ورود کنیم.

نقش اظهار کرد: زمینه‌های ورود بخش خصوصی استان به این حوزه آماده است و مدیریت استان درصدد است تا ضمن ایجاد هماهنگی لازم مسیر سرمایه‌گذاری را نیز تسهیل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۲ پیشران اقتصادی را تعریف کرده‌ایم که یکی از این موارد توسعه اقتصاد دیجیتال است و برای این مهم برنامه‌های مشخصی را تعیین کرده‌ایم.

وی افزود: بسته سرمایه‌گذاری باید برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده باشد همانگونه که در حوزه‌های دیگر بسته‌های سرمایه‌گذاری را آماده کرده‌ایم در این حوزه نیز بایستی مسیر سرمایه‌گذار را مشخص کنیم.

نقش خاطرنشان کرد: بدنه اجرایی را در مدیریت استان فعال خواهیم کرد و با تعریف کارویژه‌ای تخصصی با جدیت به حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال ورود می‌کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]