بازار خودرو با این دو خبر وزیر صمت شارژ شد
بازار خودرو با این دو خبر وزیر صمت شارژ شد

اکو ایران : وزیر صمت با دو خبر بازار خودرو را سوپرایز کرد.

به گزارش اکو ایران، وزیر صمت گفت عرضه خودروهای وارداتی در سال جاری ادامه خواهد داشت و در سال آینده نیز شاهد تداوم عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز به متقاضیان هستیم.

این اخبار عباس علی آبادی نشان می دهد سیاست گذار خودرویی عزم خود را جزم کرده تا همچنان واردات خودرو را به عنوان یکی از سیاست های کلان خود برای مدیریت بازار خودرو در دستور کار قرار دهد.

به نظر می رسد بازار خودرو با اخبار منتشر شده توسط وزیر صمت دولت سیزدهم شارژ شده و این گمانه مطرح می شود که اظهارنظرهایی از این دست می تواند بدبینی متقاضیان را به تداوم واردات خودرو تا حد زیادی از بین ببرد.

کاهش زمینه های ایجاد التهاب در بازار خودرو مانند مباحث مرتبط با واردات خودرو می تواند کمک کند تا خریداران به جای هجوم به بازار خودرو با تامل بیشتری وارد بازار خودرو شوند. همچنین بیان این اظهارات از سوی سیاست گذار خودرویی می تواند روی طرف عرضه در بازار نیز اثر مثبت گذاشته و فکر دپوی خودروهای در اختیار فروشندگان به طمع اینکه نمودار قیمت ها در بازار خودرو صعودی شود تا حد زیادی از بین ببرد.

البته فراموش نکنیم شعار درمانی برای مدیریت بازار خودرو کافی نیست و شاهد هستیم که سیاست گذار باید در مقام عمل هم گام هایی بردار تا دو طرف عرضه و تقاضا در بازار خودرو بتوانند به سیاست های اتخاذ شده، اعتماد کنند.

بررسی اطلاعات منتشر شده توسط گمرک ایران نشان می دهد تا پایان آذر ۱۴۰۲ در مجموع حدود چهار هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو وارد کشور شده است. ورود این تعداد از محصولات برندهای جهانی خودروساز به کشور چندان تناسبی با عطش بازار خودرو برای محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز ندارد.

بنابراین وزیر صمت باید در کنار اظهارات متنوع درباره خودروهای وارداتی بیش از پیش عملگرایی را در دستور کار خود قرار دهد تا خریداران و فروشندگان خودرو در عمل نیز وعده های داده شده را در مقام عمل  ببینند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]