سفر یک روزه در آخر هفته کجا بریم؟
سفر یک روزه در آخر هفته کجا بریم؟

در این نوشته قصد داریم مقاصد جذابی را برای سفری یک‌روزه از تهران معرفی کنیم.

به گزارش بازار، اگر دوست دارید آخر هفته خود را در طبیعتی زیبا و جذاب در اطراف تهران بگذرانید تا خستگی یک هفته کار کردن از تنتان بیرون بیاید و ذهنتان دوباره آرام شود و انرژی کافی برای هفته‌ی پیش روی خود داشته باشید انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما است. در اطراف تهران روستاهای جذاب و دشت‌های سرسبزی وجود دارد که در طول سال می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. در این نوشته قصد داریم مقاصد جذابی را برای سفری یک‌روزه از تهران معرفی کنیم.

 سفر یک‌روزه مناسب چه کسانی است؟

  • اگر هزینه سفر چند روزه را ندارید، می‌توانید سفرهای یک‌روزه را انتخاب کنید.
  • اگر از آلودگی و سروصدای شهر تهران خسته شده‌اید.
  • اگر هوس بودن در طبیعتی زیبا و سرسبز به سرتان زده است.
  • اگر به دلیل مشغله‌ی زیاد، نمی‌توانید چند روز از وقت خود را برای سفر کنار بگذارید، می‌توانید آخر هفته به سفر بروید.
  • اگر علاقه دارید آخر هفته خود را پرهیجان‌تر و متفاوت‌تر بگذرانید.
  • اگر دوست دارید با طبیعت اطراف شهر تهران نیز آشنا شوید، مقاصدی که در ادامه معرفی می‌کنیم را در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

 دیزین

 یکی از مقاصد جذابی که در آخر هفته می‌توانید به آن مراجعه کنید، دیزین است. پیست دیزین برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی بسیار مفرح و لذت‌بخش است. این مجموعه در استان البرز در ۱۲۳ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. پیست بین‌المللی دیزین این امکان را برای ورزش‌کاران فراهم آورده است تا بتوانند از انجام انواع ورزش‌های زمستانی نظیر اسنوبرد و اسکی نهایت لذت را ببرند. در فصول گرم سال نیز می‌توانید از پیست چمن این مجموعه استفاده کنید. بهترین زمان برای رفتن به این مجموعه تفریحی اواسط فصل پاییز تا اواسط فصل بهار است.

 جنگل الیمستان

 اگر از آلودگی و سروصدای شهر تهران خسته شده‌اید و دوست دارید آخر هفته خود را در یک محیط سرسبز، بکر و جذاب بگذرانید، جنگل الیمستان مقصد مناسبی برای شما بدون نیاز به خرید بلیط هواپیما یا قطار است. مشاهده پوشش گیاهی جذاب و سرسبز این جنگل بسیار لذت‌بخش است. این جنگل حدود ۱۴۰ کیلومتر از شهر تهران فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید به جاده هراز بروید. بهترین زمان برای سفر به جنگل الیمستان فصل بهار و تابستان است. اگر امکانات کافی در اختیار دارید، می‌توانید در فصل زمستان نیز به این جنگل سر بزنید و درختان پوشیده از برف آن را تماشا کنید.

 فیلبند

 یکی از دیدنی‌ترین مناطق کوهستانی در اطراف تهران روستایی بنام فیلبند است. احتمالاً عکس این روستا را در اینترنت مشاهده کرده باشید. کوهستانی سرسبز که در اقیانوسی از ابرهایی زیبا پنهان شده است. اگر دوست دارید با این پدیده جذاب، یعنی اقیانوس ابر، از نزدیک آشنا شوید، باید به شهرستان بابل واقع در استان مازندران بروید و راه خود را به سمت روستای فیلبند پیدا کنید. این روستا حدود ۱۰۷ کیلومتر از تهران فاصله دارد. حتماً قبل از غروب آفتاب سفر خود را شروع کنید تا وقت کافی برای دیدن مناظر جذاب این روستا داشته باشید. بهترین زمان برای رفتن به این روستای جذاب فصل بهار و تابستان است. روستای ییلاقی فیلبند آب‌وهوای بسیار خنک در فصل تابستان دارد. برای دسترسی به این روستا باید وارد جاده هراز شوید.

سفر یک روزه در آخر هفته کجا بریم؟

روستای وردیج و واریش

 یکی از مقاصد جذاب نزدیک به شهر تهران روستاهای بنام وردیج و واریش است. این دو روستا در شمال غربی شهر تهران در منطقه‌ای بنام کن واقع شده است. آب‌وهوای معتدل و خوب و باغ‌های سرسبز این منطقه باعث شده تا تهرانی‌ها در آخر هفته تمایل داشته باشند در جاده‌ی پرپیچ‌وخم این روستا رانندگی کنند تا به وردیج و سپس واریش برسند. جذاب‌ترین بخش این روستا کوه‌های سنگی متفاوت و منحصربه‌فرد آن است. اشکالی عجیب و نامعلوم در دل این صخره‌ها وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. بهترین زمان برای بازدید از این دو روستا فصل بهار و تابستان است.

طالقان

 یکی از شهرستان‌های خوش آب‌وهوای نزدیک شهر تهران شهرستان طالقان است. این شهرستان حدود ۱۵۰ کیلومتر از شهر تهران فاصله دارد. از جذابیت‌های این شهرستان می‌توان به آبشار، دریاچه، باغ‌های سرسبز و رودخانه آن اشاره کرد. بهترین زمان برای سفر به شهرستان طالقان فصل بهار و تابستان است. تابستان‌های این شهرستان بسیار خنک و سرسبز است. برای دسترسی به آن باید به بزرگ‌راه کرج به قزوین بروید و در نهایت مسیر خود را به سمت جاده طالقان پیدا کنید.

روستای برغان

 اگر به‌دنبال روستایی جذاب، سرسبز و دیدنی می‌گردید تا آخر هفته خود را در دل باغ‌های سرسبز آن بگذرانید، روستای برغان مقصد جذابی برای شما خواهد بود. این روستا در ۸۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. بهترین زمان برای سفر به این روستای جذاب فصل بهار، تابستان و پاییز است. برای دسترسی به آن باید به اتوبان کرج قزوین بروید، از پل کردان عبور کنید، وارد بلوار شهدای کردان بشوید و بعد به جاده برغان بروید.

دشت لار

 یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای سفر یک‌روزه از شهر تهران، دشت لار است. این دشت در دامنه کوه دماوند قرار دارد. به دشت لار پارک ملی لار نیز گفته می‌شود. این منطقه جزء مناطق حفاظت‌شده‌ای است که شکار کردن در آن ممنوع است. گونه‌های جانوری و گیاهی مختلفی در این منطقه وجود دارند. از جمله گونه‌های جانوری دشت لار می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • بز کوهی
  • آهو
  • خرس
  • عقاب طلایی
  • شغال
  • پلنگ

 از جمله گونه‌های گیاهی این منطقه نیز می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • شیرین‌بیان
  • مریم‌گلی
  • کاسنی
  • آویشن
  • زرشک

 از دیگر جذابیت‌های این منطقه می‌توان به دریاچه سد لار اشاره کرد. بهترین زمان برای بازدید از این دشت جذاب و دیدنی اردیبهشت تا اواخر خرداد است.

سفر یک روزه در آخر هفته کجا بریم؟

 دشت هویج

 در ۸ کیلومتری شمال شرقی لواسان در روستایی بنام افچه دشتی زیبا بنام دشت هویج وجود دارد. این دشت در زمان‌های گذشته محل پرورش هویج بوده است. اگر به دنبال منطقه‌ای خوش آب‌وهوا برای فرار از آلودگی شهر تهران هستید، دشت هویج مقصد مناسبی برای شما است. از جمله جذابیت‌های این منطقه می‌توان به باغ‌های گیلاس و گردوی آن اشاره کرد. تقریباً در تمام فصول سال به‌جز فصل تابستان می‌توانید از این دشت زیبا دیدن کنید.

تنگه واشی

 یکی از معروف‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در اطراف تهران تنگه واشی است. اگر به رودخانه نوردی علاقه داشته باشید، این سفر یک‌روزه می‌تواند روحیه‌تان را عوض کند. تنگه واشی در حدود ۱۷۰ کیلومتری از شهر تهران قرار دارد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل تابستان است. خنکی این منطقه باعث می‌شود تا گرمای فصل تابستان را فراموش کنید. قبل از سفر به این تنگه جذاب و دیدنی حتماً لباس مناسبی به تن کنید و صندل‌های رودخانه نوردی‌تان را نیز فراموش نکنید.

سخن آخر

 در اطراف تهران روستاهای جذاب و دیدنی وجود دارد که آخر هفته خود را می‌توانید در کوچه‌باغ‌های آن بگذرانید. همچنین طبیعت جذابی در اطراف تهران وجود دارد که با چند ساعت رانندگی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که آخر هفته خود را در یکی از مناطق جذاب و روستاهای دیدنی که در این نوشته معرفی کردیم، بگذرانید تا بعد از یک هفته کار دوباره شاداب و سرحال شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]