اسلامی: تمرکز ما بر حل ۲ مکان باقی مانده است
اسلامی: تمرکز ما بر حل ۲ مکان باقی مانده است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: موضوع مهم ۲ مکان باقی مانده است، موضوع ناترازی مواد حل شد و بر حل ۲ مکان باقی مانده تمرکز می‌کنیم.

اقتصادآنلاین _ محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت که با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوی سازنده و رو به جلویی داشته است.
روز سه شنبه پس از مذاکرات دو جانبه فنی با هیات آژانس در نشست خبری مشترک با رافائل گروسی گفت: اگرچه بدخواهان از تعامل ایران و آژانس ناخرسند هستند و با ادبیات مخرب سعی بر سیاه‌نمایی و کم ارزش نشان دادن دارند معتقدیم توافق مشترک مبنای خوبی برای تعامل است و ما بر این خط مبنا به عنوان نقشه راه خود میان ایران و آژانس تاکید کردیم.
وی‌ ادامه داد: ما در این مذاکرات پیشرفت بیانیه مارس را به عنوان خط مبنا مثبت ارزیابی کردیم اگرچه به دلیل شرایط به وجود آمده در مسایل ایران و آژانس روند همکاری‌ها کند شد و هر دو طرف از این کندی ابراز ناخرسندی کرده بودند. ما تداوم تعاملات‌مان را بر مبنای بیانیه مشترک در سه بخش از این پس دنبال می کنیم.
وی بیان کرد: اول موارد گذشته است که در سند برجام در قالب پی ام دی بسته شده بود اینها مسایل خاص خودش را دارد که آغشته به مسائل بیرونی و سیاسی است و نباید به دیگر بخش‌ها تسری داده شود. در این بخش موضوع مهم ۲ مکان باقی مانده است، موضوع ناترازی مواد حل شد و بر حل ۲ مکان باقی مانده تمرکز می‌کنیم.
اسلامی گفت: بخش دوم، درباره وضعیت موجود است که در چارچوب ان پی تی و پادمان انتظارات و کاستی‌ها را دنبال می کنیم و برای اقدامات هماهنگ برای پیشبرد وضعیت موجود اقدامات متقابل لازم را انجام می‌دهیم.
در ادامه تصریح کرد: بخش سوم که مدیرکل و شخص آقای گروسی مسئول آن است و باید گام هایی بردارند که برای آینده است. نقشی که مدیرکل به موجب وظایف قانونی برعهده دارد و باید تسهیل کننده باشد برای برداشتن موانع و حل مسایل مربوطه که عمدتا سیاسی است، در این رابطه حائز اهمیت است.
وی خاطر نشان کرد: توافق کردیم که برای تهیه پیش نویس این سه بخش معاونین طرفین آقای کمالوندی و آپارو با هم بنشینند و روی زمان بندی‌ها کار انجام دهند و اکنون دارند رایزنی می‌کنند تا نتایج مورد انتظار را دریافت کنیم. این آغاز یک فرایند است.
وی همچنین گفت: آنچه در امپراطوری رسانه‌ای مطرح میشود برآمده از القائاتی است که رژیم صهیونیستی سردمدار آن القائات است. در این مقطع زمانی که ماهیت این رژیم به جهان معرفی شده و جامعه کثیری از مردم در سراسر جهان به این ماهیت اعتراض می‌کنند باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این ماهیت جنایتکار پشتیبان این جریان مخرب علیه ایران بوده و نباید مطالب مطروحه توسط این رژیم ملاک پیگیری آژانس قرار بگیرد.
اسلامی گفت: به همین دلیل امروز توافق کردیم اینها را از هم تفکیک کنیم. گذشته، حال، آینده. هماهنگ و مشترک به سوی آینده روشن پرتعامل و پر تحرک گام برداشتیم. وی در ادامه و در پاسخ به سؤالی به سند راهبردی جامع ۲۰ ساله اشاره کرد و گفت:‌ این سند نقشه راه ما و مبنای ریل‌گذاری برای اقدامات برنامه محور سازمان انرژی اتمی تلقی می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: دو تا محور این سند احداث ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در کشور است.
معاون رئیس جمهور گفت: محور دوم در دو بخش است توسعه ظرفیت رادیوداروها که گام موثری در بخش سلامت و خدمت به جامعه عزیز ایرانی و دیگر کشورهاست. مبحث دیگر بحث پرتودهی است که کمک می‌کند باقیمانده سموم و آفات زدوده شود. این را از سال گذشته که برنامه‌هایش را آغاز کردیم در سال جاری تمام مناطق کشور را از حداقل آغازین بهره‌مند خواهیم کرد و به سطح کشور گسترش می‌دهیم.
درحال برورزرسانی

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]