آمار عجیب روسیه از تعداد تلفات اوکراین در یک ماه
آمار عجیب روسیه از تعداد تلفات اوکراین در یک ماه

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین در ماه جاری میلادی ۲۱ هزار نیروی نظامی از دست داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سرگئی شویکو، وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه گفت نیروهای روسیه موفق شده‌اند جلوی ضدحمله نیروهی اوکراین را بگیرند و ده‌ها هزار تلفات به نیروهای اوکراین تحمیل کنند.

شویگو در همایشی با حضور فرماندهان ارشد نظامی خاطرنشان کرد که کی یف در حال استفاده از نیروهای جدید در راستای تلاش برای یورش به مواضع روسیه است.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که نیروهای نظامی روسیه با تکیه بر دفاع‌های مستحکم و سازماندهی‌شده تلاش‌های اوکراین برای پیشروی را سد کردند. او گفت که استقامت نیروهای روسیه نقش مهمی در این موفقیت بازی کردند.

شویگو گفت اوکراین در ماه جولای ۲۰۸۲۴ نیروی نظامی و ۲۲۲۷ واحد تجهیزات نظامی از جمله ۱۰ تانک لئوپارد آلمانی، ۱۱ خودروی جنگی پیاده نظام بردلی ساخت آمریکا و ۵۰  اسلحه از چندین کشور غربی را از دست داد. .

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]