شرط عجیب طالبان برای مذاکره با آمریکا
شرط عجیب طالبان برای مذاکره با آمریکا

هیات بلندپایه طالبان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بر آزادسازی سپرده‌های بانکی، لغو تحریم‌‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور و غیره تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جماران، هیات بلندپایه طالبان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بر آزادسازی سپرده‌های بانکی، لغو تحریم‌‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور و غیره تاکید کردند.

به نقل از آناتولی،  تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان در دوحه با هیات بلندپایه طالبان، از جمله امیرخان متقی وزیر امور خارجه و نمایندگان وزارت مالیه و بانک و غیره دیدار و گفتگو کرد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی دولت طالبان در این زمینه در توئیترش نوشت: نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و هیات بلندپایه پانزده نفره از نهادهای مختلف دو روز متوالی در دفتر قطر گفتگو کردند.

بلخی افزود: در این نشست راجع به ایجاد اعتماد بین طرفین،، حذف از لیست سیاه و تحریم‌ها، آزادسازی سپرده‌های بانکی افغانستان، حفظ ثبات اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر و حقوق‌بشر مذاکره شد.

به گفته او، «امارت اسلامی افغانستان تاکید کرده که ایجاد اعتماد برای برداشتن لیست سیاه و سفید و بازشدن ذخایر بانکی مهم است تا افغان‌ها بتوانند اقتصاد خود را بدون کمک‌های خارجی ایجاد کنند».

سخنگوی دولت طالبان همچنین اظهار داشت: کمک‌های بشردوستانه، سفر رایگان به افغانستان و ارائه خدمات کنسولی به افغان‌ها در سراسر جهان نیز از موضوعات مهمی بود که مورد بحث قرار گرفت.

وی در پایان گفت: این‌که اکثر محدودیت‌ها بر روی بانک‌های افغانستان برداشته و انجام معاملات توسط آنها آسان شده است، یک اتفاق مثبت خوانده شد. همچنین طرفین بر تعامل و تداوم چنین دیدارهایی تفاهم تاکید کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]