یک حکم بی‌سابقه برای مدیر متخلف
یک حکم بی‌سابقه برای مدیر متخلف

دادستان کهگیلویه و بویراحمد به محکومیت مدیرعامل اسبق و برخی از کارکنان شرکت گاز این استان اشاره و از حکم سنگین ۳۱ سال حبس تعزیری برای مدیرعامل خبرکرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید وحید موسویان در خصوص پرونده محکومیت سنگین مدیران اسبق شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حسب گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان در طی وقوع تخلفات گسترده مالی در شرکت گاز استان سازمان اطلاعات سپاه با هماهنگی دادستانی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به تهیه گزارش از آن مجموعه کرد.

دادستان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش حاکی است مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در آن زمان و تعدادی از مدیران تحت امر وی با هماهنگی پیمانکاران طرف قرارداد شرکت گاز نسبت به واگذاری پروژه‌های گازرسانی در ازای اخذ وجوهی و امتیازات دیگر بدون در نظر گرفتن قانون و مزایده اقدام می‌کردند که پس از رسیدگی دقیق قضایی و صدور کیفرخواست علیه متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج در نهایت بر اساس دادنامه مورخ ۲۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ صادره از شعبه ۸ دادگاه تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمد حکم به محکومیت صادر شد.

مدعی العموم کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین مجازات مربوط به محکومیت مدیرعامل وقت شرکت گاز “ر_ خ” بوده که بیش از سه جرم مختلف داشته و طبق بند الف و ب ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجموعا به تحمل ۳۱ سال حبس تعزیری و پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی رد مال و مصادره ۴۰ درصد از ارزش ملک تملک شده انفصال دائم از خدمات دولتی و ضبط مال ماخوذه “رشوه” به نفع دولت محکوم شده است.

بنا به گفته دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جرائم مدیرعامل اسبق شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد شامل اختلاس، ارتشا، پول شویی و معاونت در جعل اسناد رسمی بوده که مجموعاً به ۴ اتهام محکوم شده است که بر اساس قانون مجازات اسلامی اجرای احکام مکلف به انتشار این حکم در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار است.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص سایر افراد نیز حسب مورد به مجازات‌های حبس و جزای نقدی و انفصال دائم و موقت از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده‌اند.

موسویان افزود: لازم به ذکر است در خصوص اشخاصی که دارای حکم محکومیت به لحاظ تعدد جرم هستند مجازات اشد قابلیت اجرایی دارد.

دادستان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که از مدیران سالم و کارآمد استان حمایت می‌کنیم یادآور شد: مجازات اخیر درس عبرتی برای مجرمان اقتصادی علی الخصوص مدیران دولتی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: دستور نظارت و بررسی عملکرد ۵ ساله ۴ اداره کل و سازمان دولتی از باب ترک فعل، اقدامات مجرمانه صادر و نهادهای نظارتی و امنیتی در حال رصد و تحقیق هستند که نتیجه به اطلاع خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دستور اجرای حکم شرکت گاز صادر شده است یادآور شد: توصیه می‌شود که متهمان خودشان را به صورت اختیاری به شعبه اجرای احکام معرفی کنند.

چنین حکمی با این حجم از محکومیت در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد بی‌سابقه بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]