هشدار درباره علائم مربوط به سرطان ریه | با این دمنوش ها به جنگ عفونت ریه بروید
هشدار درباره علائم مربوط به سرطان ریه | با این دمنوش ها به جنگ عفونت ریه بروید

مراقبت از ریه آن هم در شروع فصل پاییز که آغاز شیوع ویروس هایی مثل آنفلوانزا است، بسیار اهمیت دارد. افرادی که آلرژی دارند و به آلرژی های فصلی دچار هستند باید مراقبت های خاصی را داشته باشند تا دچار التهاب ریه نشوند. در این گزارش به مناسبت روز جهانی ریه به بررسی علائم مربوط به عفونت ریه و سرطان ریه پرداخته ایم و در ادامه به معرفی دمنوش های مناسب جهت پاکسازی ریه اشاره کرده ایم.

ریه یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان است و مراقبت از آن بسیار ضروری است. همه ما عکس روی پاکت سیگار که ریه یک فرد سیگاری را در کنار عکس ریه یک فرد غیر سیگاری قرار داده است را دیده ایم. عکسی که با مقایسه قرار است بفهماند که ریه چقدر در اثر استعمال سیگار آسیب می بیند. البته که افراد سیگاری کمتر توجهی به این هشدار دارند و به دلیل وابستگی به نیکوتین همچنان سیگار می کشند! اما جالب است بدانید که این عضو حساس بدن، روز جهانی هم دارد. ۲۵ سپتامبر روز جهانی ریه نام گذاری شده است. این روز به عنوان فرصتی برای بهبود سلامت ریه در سطح جهانی یاد می شود. 
 
در همین زمینه خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز سعی دارد در این گزارش به بررسی همه جانبه بیماری های مربوط به ریه و روش های پیشگیری و درمان این بیماری ها بپردازد.
 
سیگار-ریه

علائم عفونت ریه

عفونت در هر نقطه از بدن علائم مخصوص خودش را دارد اما ریه چون ارتباط مستقیم با تنقس دارد، نشانه های عفونت را خیلی زودتر نشان می دهد.  علائم عفونت ریه با توجه به نوع و شدت عفونت متفاوت است، اما برخی از نشانه‌های عمومی می تواند شامل تنگی نفس و دشواری در تنفس، سرفه همراه با تولید خلطی که رنگ و بوی غیرعادی دارد، درد در ناحیه قفسه سینه و تنفس همراه با درد، تب و لرز، خستگی و ضعف عمومی، افزایش ضربان قلب، تنفس سریع و ممکن است بی‌صدا باشد و احساس تنگی در گلو و سرفه خشک در برخی موارد باشد.

مدت زمانی که ریه برای عفونت نیاز دارد به نوع و شدت عفونت، وضعیت بیمار و نوع درمان برمی گردد. عموما درمان با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ ها دنبال می‌شود و عموما بین ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد. در برخی موارد که شدت عفونت بالا است، بیمار نیاز به بستری در بیمارستان دارد و در این شرایط، مدت زمان درمان ممکن است بالای ۱۴ روز طول بکشد. برای از بین بردن عفونت ریه توجه به علائمی که بیمار دارد بسیار مهم است و در ادامه باید توصیه های پزشک در اولویت قرار بگیرد. پس از اتمام دوره درمان نیز ممکن است نیاز باشد که برای بررسی مجدد به پزشک مراجعه کرده و تست‌هایی انجام دهید تا از بهبودی کامل عفونت اطمینان حاصل کنید.

علائم خطرناک سرطان ریه

سرطان به خودی خود رعب آور است و در هر قسمتی از بدن درگیر شود، به محض تشخیص باید به سرعت درمان شود. سرطان ریه هم علائم و توصیه هایی جهت پیشگیری از آن دارد که اشاره می کنیم.  ریه‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در صورتی که هر یک از این علائم را تجربه می‌کنید، ضروری است که به سرعت به پزشک مراجعه کنید تا علت مشکل شناسایی شده و در صورت نیاز، درمان‌های لازم آغاز گردد. برخی از نشانه‌های سرطان ریه در مراحل اولیه شامل چند نشانه مهم هستند. سرفه‌ای که پس از ۲ یا ۳ هفته بهبود نمی‌یابد، سرفه‌ای مزمن که شدت آن افزایش می‌یابد، عفونت‌های مکرر در ناحیه قفسه سینه، خروج خون هنگام سرفه، احساس درد در قفسه سینه هنگام تنفس و سرفه، تنگی نفس مداوم، درد در استخوان‌ها و خستگی مداوم و کاهش انرژی.

سرطان ریه معمولاً به سایر نواحی بدن مانند مغز و استخوان‌ها گسترش می‌یابد و به این فرآیند متاستاز گفته می‌شود. این نوع سرطان بسته به اینکه کدام اندام تحت تأثیر قرار گرفته، می‌تواند عوارض مختلفی از جمله درد، حالت تهوع و سردرد ایجاد کند. زمانی که سرطان ریه به خارج از ریه‌ها سرایت می‌کند، معمولاً درمان آن دشوار می‌شود. با این حال، روش‌هایی برای کاهش علائم و نشانه‌های بیماری و همچنین کمک به افزایش طول عمر بیماران وجود دارد.

بهترین دمنوش برای پاکسازی ریه

دمنوش‌ های گیاهی نظیر نعناع و آویشن به دلیل وجود ترکیبات ضد باکتری و ضد ویروسی، در مبارزه با عفونت‌های ریوی مؤثر هستند. همچنین، مصرف منظم دمنوش‌ هایی مانند چای سبز و زردچوبه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفاظت از ریه‌ ها در برابر عوامل مضر محیطی کمک کند.
ریه-دمنوش
 
زنجبیل یکی از قدیمی‌ ترین و پرکاربردترین گیاهان دارویی است که خواص شگفت‌ انگیزی برای سلامت ریه‌ها دارد. دمنوشی که شامل زنجبیل باشد، بهترین گزینه برای پاکسازی ریه‌ها به شمار می‌رود و می‌تواند به بهبود عملکرد تنفسی و کاهش علائم بیماری‌های ریوی کمک کند. تهیه دمنوش زنجبیل بسیار آسان است؛ کافی است چند برش از زنجبیل تازه را در آب جوش قرار دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. برای بهبود طعم و افزایش خواص آن در تقویت ریه‌ها، می‌توانید کمی عسل و لیمو به دمنوش اضافه کنید.
 
گل ختمی یکی از گیاهان دارویی با ارزش است که به خاطر خواص تسکین‌دهنده و نرم‌کننده‌اش، به عنوان بهترین دمنوش برای پاکسازی ریه و بهبود سلامت سیستم تنفسی شناخته می‌شود. این گیاه حاوی ترکیبات مؤثری مانند موسیلاژ است که می‌تواند به آرامش و نرم کردن بافت‌های ملتهب و تحریک‌شده در مجاری تنفسی کمک کند. برای تهیه دمنوش گل ختمی، کافی است یک قاشق چای‌خوری از گل‌های خشک این گیاه را در یک فنجان آب جوش قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. اضافه کردن عسل به این دمنوش می‌تواند طعم آن را بهبود بخشد و خواص آرام‌بخش آن را افزایش دهد.
 



کدخبر:
۳۳۵۶۰۰


سارا سمیع شمس

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]