دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 45517
  • 27 نوامبر 2023 - 20:11
  • 94 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طلای سیاه در موقعیت سخت؛ چرا قیمت نفت نزولی شده است؟

طلای سیاه در موقعیت سخت؛ چرا قیمت نفت نزولی شده است؟
طلای سیاه در موقعیت سخت؛ چرا قیمت نفت نزولی شده است؟

اکوایران: قیمت نفت برنت به دلیل افزایش عرضه و کاهش ریسک‌های مربوط به جنگ حماس و اسرائیل، برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت زیرا معامله‌گران چشم‌انتظار جلسه به تأخیر افتاده سازمان اوپک پلاس در روزهای آینده هستند و بازارهای مالی، رویکردی محتاطانه به خود گرفته‌اند.

به نوشته بلومبرگ، قیمت نفت خام برنت در حالی به کمتر از ۸۰ دلار به ازای هر بشکه کاهش یافته که این شاخص اصلی نفت خام طی پنج هفته گذشته به طور متوالی با کاهش قیمت همراه شده است که طولانی‌ترین دوره کاهشی نفت برنت از پایان سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

قیمت نفت خام در حالی کاهش یافته که آمارها نشان می‌دهد سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه اکتبر با سرعت کمتری رشد کرده است؛ آماری که نشان‎‌دهنده خطرات مربوط به رشد اقتصادی در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است.

جلسه اوپک به تاخیر افتاد

در بحبوحه اختلاف‌نظرها درباره سهمیه عرضه نفت خام در میان کشورهای عضو اوپک، جلسه این گروه به تأخیر افتاد؛ جلسه‌ای که در آن درباره سیاست عرضه تصمیم‌گیری خواهد شد.

نشانه‌های ضعیف شدن قیمت آتی نفت خام باعث شده معامله‌گران و تحلیل‌گران انتظار داشته باشند اوپک اقدامات اضافی برای محدود کردن بیشتر بازار نفت انجام دهند.

نفت برنت از اواخر سپتامبر که به اوج قیمت خود رسیده بود، حدود یک‌پنچم از ارزشش را از دست داده است که دلایل آن، افزایش عرضه از سوی کشورهای خارج از اوپک پلاس و محو شدن ریسک‌های مربوط به جنگ اسرائیل و حماس است.

آژانس بین‌المللی انرژی در اوایل ماه جاری میلادی پیش‌بینی کرده بود عرضه در بازار نفت در سال آینده میلادی بیش از تقاضا خواهد بود. با این حال، کارشناسان بر این باورند که عربستان سعودی احتمالا برنامه فعلی کاهش تولید نفت را حفظ خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که سایر کشورهای تولیدکننده نفت با کاهش بیشتر تولید موافقت کنند که به عنوان راهی برای کمک به تثبیت بازار نفت در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته می‌شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.