یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 46133
  • 30 نوامبر 2023 - 8:12
  • 93 بازدید
  • ۰ دیدگاه

لباس سبز بهاری بورس/ سیگنال نفتی دلار

لباس سبز بهاری بورس/ سیگنال نفتی دلار
لباس سبز بهاری بورس/ سیگنال نفتی دلار

اکوایران: لباس سبز بهاری بالاخره در آخرین ماه پاییز بر تن بورس تهران نشست، ارزش معاملات خرد به بالای شش هزار میلیارد تومان رسید و با رشد ارزش معاملات خرد و رشد قابل توجه بازار پس از مدتی رنج شدن، معامله‌گران به ادامه روزهای سبز در هفته آتی امیدوار شدند.

بر اساس آمار اداره انرژی آمریکا، ایران طی یکسال گذشته توانسته جایگاه از دست رفته تولید خود را به دست آورد، با تولید روزانه سه میلیون بشکه، تولید نفت ایران با گذشت از امارات رتبه سوم تولید نفت در میان اعضای اوپک کسب کرده‌است.

اطلاعات اداره انرژی آمریکا نشان می‌دهد این افزایش تولید در سه ماه اخیر تثبیت شده است.

بررسی نمودارهای ارز نشان میدهد که قیمت نفت و رشد دلار رابطه معکوس با یکدیگر دارند و هرگاه قیمت نفت و درآمدهای نفتی افزایش پیدا کرده قیمت دلار نیز کمتر و تضعیف شده ‌است.

قیمت نفت به خاطر جنگ اسرائیل افزایش یافت. به همین خاطر با افزایش صادرات نفت درآمدهای نفتی هم افزایش پیدا میکند در چنین شرایطی هرچند بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه تمام درآمد نفتی ایران محقق نشده ولی آمار نشان می‌دهد که درآمد نفتی افزایش یافت است؛ درآمدی که مهم‌ترین ابزار بازارساز در کنترل قیمت ارز است.

کمبود شیرخشک ادامه دارد و روز قبل بهرام عین‌اللهی قاچاق را دلیل اصلی کمبود شیر خشک اعلام کرد.

چندی پیش معادل نیمی از مصرف سالانه کشور، واردات شیر خشک انجام شد ولی همچنان کمبود در این بازار اذیت می‌کند. به خاطر اختلاف قیمت شیرخشک در ایران و و کشورهای همسایه ناشی از ارز ترجیحی، شاهد قاچاق معکوس شیرخشک به خارج از مرزها و هدررفت منابع ارزی هستیم.

بورس سبز شد

لباس سبز بهاری بالاخره در آخرین ماه پاییز بر تن بورس تهران نشست، ارزش معاملات خرد به بالای شش هزار میلیارد تومان رسید و با رشد ارزش معاملات خرد و رشد قابل توجه بازار پس از مدتی رنج شدن، معامله‌گران به ادامه روزهای سبز در هفته آتی امیدوار شدند.

در این هفته از اهمیت تجدید ارزیابی دارایی بانک‌ها به طور مفصل در دیدبان توضیح داده شده‌است. مدیران عامل بانک‌های ملت، صادرات ، تجارت، پاسارگاد، پارسیان و اقتصاد نوین به منظور تجدید ارزیابی دارایی‌ها به بورس فراخوانده شدند. اتفاقی که به کام بانکی‌ها خوش می‌آید و اگر تأیید شود می‌تواند گروه بانکی را پس از مدت‌ها رکود مجددا وارد موج افزایشی کند.

 طلا لیدر شد

انس طلا از تقویت انتظارات نسبت به تسهیل سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، سود می‌برد و با افزایش به بالای دو هزار و ۵۰ دلار در روز قبل، توانست به بالاترین سطح قیمتی هفت ماه گذشته برسد.

تقویت انس طلای جهانی، طلای داخلی را بی‌نصیب نگذاشت و طلای داخل افزایش یافت و با رشد طلا قیمت دلار نیز کمی افزایش یافت.

سکه امامی وارد کانال ۲۹ میلیون تومانی شده است و مهمترین مقاومت پیش روی آن محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

درهم روی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شده است؛ بازارساز نمی‌گذارد تقاضای ژانویه بازار ارز را از راه به درکند. البته شکست این حمایت می‌تواند قیمت دلار را دچار موج‌ کاهشی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.