مدودف: روسیه دوباره بنادر اوکراین را هدف قرار خواهد داد
مدودف: روسیه دوباره بنادر اوکراین را هدف قرار خواهد داد

دیمیتری مدودف رئیس جمهموری سابق روسیه پس از حمله‌های کی‌یف به اهداف مسکو در دریا، اعلام کرد که این کشور دوباره بنادر اوکراین را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدودف معاون فعلی شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو در پاسخ به حملات کی‌یف به کشتی‌های روسیه در دریای سیاه، حمله‌های بیشتری به بنادر اوکراین انجام خواهد داد.

وی همچنین اوکراین را تهدید کرد: اگر کی‌یف بخواهد یک فاجعه محیط ریستی در دریای سیاه ایجاد کند، آنها یک فاجعه این چنینی در خاک خودشان که به زودی به دست لهستان خواهد افتاد، دریافت خواهند کرد که تعفن آن تا چندین قرن باقی می‌ماند.

مشخص نیست که مدودف به چه نوع فاجعه محیط زیستی اشاره می‌کند. مقام‌های امنیتی ارشد روسیه اعلام کردند که نیروهای لهستانی زمانی به غرب اوکراین اعزام خواهند شد درحالیکه روسیه جبهه را حفظ خواهد کرد.

سخنان مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه در حالی است که اوکراین حمله‌های پهپادی به یک کشتی روسی در بندر نووروسیاک و به یک نفتکش در نزدیکی شبه جزیره کریمه انجام داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه ریاست یک جلسه شورای امنیت ملی را بر عهده داشت که مدودف به دنبال حمله به نووروسیاک که در آن یک کشتی نیروی دریایی روسیه به نام اولنگورسکی گورنیاک در آن به شدت آسیب دید، در این جلسه حضور پیدا کرد.

مدودف در یک پست در شبکه‌های اجتماعی خود نوشت: ظاهرا، حمله‌ها به اودسا، ایزمائیل و دیگر مکان‌ها برای اوکراین کافی نبوده است.

مسکو در هفته‌های اخیر بندر اودسا در دریای سیاه که مرکز فرماندهی نیروی دریایی اوکراین در آن مستقر است، هدف قرار داده است. همچنین حمله به ایزمائیل بندر اصلی غیر دریایی اوکراین در رود دانوب، به زیرساخت‌ها و تاسیسات غلات آسیب وارد کرد.

پس از خروج روسیه از توافق غلات دریای سیاه با اوکراین تنش‌های در مناطق آبی بین دو کشور افزایش پیدا کرد. سازمان ملل و برخی از کشورهای غربی و آفریقایی خواستار بازگشت روسیه به این توافق شدند.مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه  معتقد است که حمله‌های تلافی جویانه روسیه علیه اوکراین به علت حمله‌های پهپادی کی‌یف در دریا می‌تواند شانس‌های احیای توافق غلات را پایان دهد.

اوکراین که در حال انجام عملیات ضد حمله خود است، اعلام کرده که متعهد به بازپس گیری تمام اراضی خود از جمله کریمه است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]