ترامپ خود را تسلیم زندان می‌کند
ترامپ خود را تسلیم زندان می‌کند

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد روز پنج شنبه در آتلانتا خود را تسلیم خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد روز پنج شنبه ۲۴ اوت (۲ شهریور) در ارتباط با پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا، خود را در آتلانتا تسلیم خواهد کرد.

وی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال گفت: من روز پنج شنبه به شهر آتلانتا در ایالت جورجیا می روم تا دستگیر شوم.

ترامپ بار دیگر طرح اتهام تلاش برای تغییر یا ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا علیه خود را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف خارج کردن کمپین وی از مسیر انتخابات عنوان کرد.

سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که ترامپ قصد دارد در روز پنج شنبه خود را تسلیم زندان فالتون کانتی در آتلانتا کند. این تاریخ روز دوشنبه در جریان مذاکره بین وکلای ترامپ و دفتر دادستانی منطقه فالتون کانتی در مورد شرایط آزادی و موافقت بر سر وثیقه تعیین شد.

هیئت منصفه عالی دادگاه جورجیا سه‌شنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) در کیفرخواستی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مشاورانش را به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و شکست او مقابل جو بایدن متهم کرد.    

در این کیفرخواست ۹۸صفحه‌ای، نام ۱۹ متهم و ۴۱ مورد کیفری به چشم می‌خورد، تمام متهمان به اخاذی و باجگیری متهم شدند، اتهامی که در صورت اثبات ممکن است تا ۲۰ سال حبس برای متهمان به‌همراه داشته باشد. متهمان همچنین متهم به تشکیل یک بنگاه اقتصادی برای امور جنایی و اخاذی به‌منظور تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا شدند، بر این اساس، مارک میدو رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، رودی جولیانی و جان ایستمن میان افراد متهم‌شده هستند.

فانی ویلیس دادستان منطقه فالتون کانتی اظهار کرده بود که ترامپ و دیگر مظنونان پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تا تاریخ ۲۵ اوت فرصت دارند خود را تسلیم کنند، پس از این تاریخ، زمان دقیق دادگاه اولیه آنها اعلام خواهد شد، این تاریخ توسط قاضی مشخص می‌شود.

براساس این گزارش، این متهمان تحت فرآیند رسمی دستگیری قرار می‌گیرند: آنها ابتدا بازرسی بدنی می‌شوند سپس از آنها انگشت‌نگاری می‌شود و در نهایت عکسی از آنها به‌هنگام ورود به زندان گرفته می‌شود.

پیشتر یک مقام ارشد اجرایی دولت آمریکا اظهار کرد دونالد ترامپ احتمالاً در ۲۴ یا ۲۵ اوت (۲ و ۳ شهریور ۱۴۰۲) خود را تسلیم زندان ایالت جورجیا کند.  

در همین حال وکلای دونالد ترامپ در دادخواستی به دادگاه فدرال واشنگتن، آوریل ۲۰۲۶ را برای برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات وی درباره تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ پیشنهاد دادند.

همچنین براساس توافق صورت گرفته بین وکلای ترامپ و فانی ویلیس، وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری برای رئیس جمهور سابق تعیین شد. علاوه بر این ترامپ نباید پیام ها و پست های تهدیدکننده در شبکه های اجتماعی منتشر کند.

پلیس محلی نیز از تشدید مسائل امنیتی در اطراف زندان فالتون کانتی به هنگام تسلیم شدن ترامپ خبر داد.

جان ایستمن وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ نیز قصد دارد تا روز چهارشنبه ۲۳ اوت(اول شهریور) خود را تسلیم مقامات فالتون کانتی کند. ایستمن با تعیین وثیقه ۱۰۰ هزار دلاری با فانی فیلیس به توافق رسید.   

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تأیید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رأی‌‌دهندگان روبه‌رو است.

این سومین پرونده قضایی است که علیه ترامپ در سال جاری تشکیل شده است اما نخستین پرونده‌ای است که تلاش می‌کند او را به‌دلیل تکاپو برای ماندن در قدرت در هفته‌های بین شکست انتخاباتی و حمله به کنگره مسئول بداند.

این در حالی است که براساس نتایج نظرسنجی های جدید که در سطح ملی از بین رای دهندگان جمهوری خواه انجام شده، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به رغم پرونده های کیفری متعدد، با ۴۶ درصد از اصلی ترین رقیب خود در حزب جمهوری خواه، ران دیسانتیس، پیش است.

تسلیم شدن ترامپ در روز پنچ شنبه، تنها یک روز پس از نخستین مناظره انتخاباتی اولیه جمهوری خواهان در میلواکی است که ترامپ اعلام کرده به علت پیشتازی خود در نظرسنجی ها، در این مناظره شرکت نمی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]