گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه اسپانیا و امیرعبداللهیان
گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه اسپانیا و امیرعبداللهیان

وزیر خارجه اسپانیا امروز در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان بر آمادگی این کشور برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با ایران تأکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر امور خارجه اسپانیا امروز (سه‌شنبه) هفتم شهریور ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مهمترین موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن اشاره به انتخابات پارلمانی اخیر در اسپانیا، بر اهمیت گسترش مناسبات دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی همچنبن ریاست دوره‌ای اسپانیا بر اتحادیه اروپا را مورد اشاره قرار داد و روند گفت‌وگو و همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا را مورد توجه قرار داد.

اسپانیا از اول ژوئیه (دهم تیرماه) ریاست شورای اتحادیه اروپا را عهده‌دار شده است.

به گزارش فارس، آخرین تماس تلفنی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۱ انجام شد و دو وزیر در این گفت‌وگو درباره مسائل مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در گفت‌وگوی تلفنی امروز با امیرعبداللهیان، ضمن اشاره به مناسبات تاریخی جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا، از گسترش همکاری‌های دو کشور استقبال کرد.

وی در ادامه با یادآوری زمینه‌های همکاری بین دو کشور آمادگی اسپانیا برای تقویت همکاری‌های دوجانبه را مورد تأکید قرار داد.

بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های کنسولی، از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی اسفند سال گذشته با همتای اسپانیایی روابط تاریخی ایران و اسپانیا را مورد اشاره قرار داد و این روابط را خوب توصیف و بر آمادگی برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

وزرای خارجه ایران و اسپانیا اول دی ماه سال گذشته نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین در گفت‌وگوی تلفنی ۲۰ آبان ماه با امیرعبداللهیان خواستار کمک به آزادی دو شهروند اسپانیایی بازداشت شده در اغتشاشات سال گذشته در ایران شده بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]