تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ آمریکا با ۱۰.۲ میلیارد دلار،  پرهزینه‌ترین دوره تاریخ انتخابات‌های ریاست جمهوری را رقم می‌زند
تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ آمریکا با ۱۰.۲ میلیارد دلار،  پرهزینه‌ترین دوره تاریخ انتخابات‌های ریاست جمهوری را رقم می‌زند

بر اساس گزارش اَد ایمپکت، پیش‌بینی می‌شود که انتخابات ۲۰۲۴ پرهزینه‌ترین دوره این رقابت‌ها در تاریخ باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، انتظار می‌رود که هزینه‌های انتخابات عمومی ریاست‌جمهوری به ۲.۱ میلیارد دلار افزایش یابد در حالی که سه چهارم هزینه‌ها مربوط به  هفت میدان نبرد ایالتی می‌شود.

 اَد ایمپکت پیش بینی می‌کند که پنسیلوانیا، آریزونا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی، نوادا و ویسکانسین ۷۶ درصد از هزینه‌های عمومی ریاست جمهوری را تشکیل دهند.

برخی از این ایالت‌ها دارای رقابت‌های درون ایالتی هستند و احتمالاً مبالغ زیادی در ۲۰۲۴ به ازای هر نهاد تبلیغاتی هزینه کنند.

به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که آریزونا در طول رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ شاهد ۸۲۱ میلیون دلار هزینه تبلیغات باشد و پس از آن پنسیلوانیا (۷۲۵ میلیون دلار)، میشیگان (۶۵۹ میلیون دلار) و نوادا (۵۷۶ میلیون دلار) قرار خواهند گرفت.

آریزونا همچنین میزبان رقابت‌های جنجالی و غیرقابل پیش‌بینی سنا است که بر سر کرسی سناتور کیرستن سینما در جریان است. پیش‌بینی می‌شود که پرهزینه‌ترین رقابت سنا در این دوره از رقابت‌ها باشد.

انتظار می‌رود کالیفرنیا در مجموع نزدیک به ۱٫۲ میلیارد دلار هزینه داشته باشد و دموکرات‌ها برای کرسی سناتور دیان فاینشتاین می‌جنگند. این پرهزینه‌ترین رقابت برای مجلس نمایندگان در این کشور است.

هزینه کلی تبلیغات در انتخابات سال ۲۰۲۴ بالغ بر ۱۰٫۲ میلیارد دلار پیش بینی می‌شود که حاکی از افزایش ۱۳ درصدی نسبت به ۹ میلیارد دلاری است که در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ صرف شده است.

پیش‌بینی می‌شود این دوره، ۲٫۱ میلیارد دلار برای رقابت‌های سنا، ۱٫۷ میلیارد دلار برای رقابت‌های مجلس نمایندگان، ۳۶۱ میلیون دلار برای فرمانداری و ۳٫۳ میلیارد دلار برای رقابت‌های سایر نهادهای سیاسی هزینه داشته باشد.

واشنگتن پست قبلاً گزارش داد که کمپین بایدن هم‌اکنون سرمایه‌گذاری زیادی در هزینه‌های اولیه تبلیغات انجام داده است و یک کمپین تلویزیونی و دیجیتالی ۱۶ هفته‌ای به ارزش ۲۵ میلیون دلار راه‌اندازی کرده است که عمدتاً هدف آن رای‌دهندگان مردد است. (رأی‌دهندگان مردد کسانی هستند که با نزدیک شدن انتخابات هنوز تصمیم قطعی در مورد نامزد مورد نظر خود نگرفته‌اند و پای‌بندی مشخصی به حزب یا کاندیدای خاصی ندارند.)

در این دوره هزینه‌های تبلیغاتی در مقیاس بزرگ، زودتر از تلاش‌های باراک اوباما و رئیس‌جمهوری سابق دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد انجام گرفته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]