دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18172
  • 20 آگوست 2023 - 9:12
  • 156 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ذهنیت کاهشی بازار ارز از کجا نشات می‌گیرد؟

ذهنیت کاهشی بازار ارز از کجا نشات می‌گیرد؟
ذهنیت کاهشی بازار ارز از کجا نشات می‌گیرد؟

هرات تعطیل بود بازار شل شد/ شکاف دلار و تتر ۱۵۰۰ تومان شد/ شایعه‌های گروسی باز به بازار برگشت/ ذهنیت کاهشی در بازار دست بالا را دارد/ با قیمت دینار اربعین دلار تهران چند درمی‌آید؟

قیمت دلار هرات در روز شنبه حرکت رنج و رو به کاهش داشت و به حمایت مهم رسید. قیمت دلار هرات که از انتهای هفته گذشته با کاهش کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داده بود به حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان خورد و نسبت به آن واکنش داشت. بازار ارز هرات شنبه در ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان باز شد و با دو بار کاهش به حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان خورد و برگشت. معامله‌گران معتقد بودند افزایش قیمت بعد از برخورد به این سطح حمایتی نمی‌تواند بالاتر از ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان برود. قیمت دلار بعد از برخورد به سطح حمایتی افزایشی شد. معامله‌گران به طنز می‌گفتن تهران لرزید هرات یکم بالا کشید.

در مجموع محدوده نوسان بازار دست معامله‌گران آمده و کف و سقف هر روز را می‌دانند و در آن دامنه نوسان می‌گیرند.

بازار ارز هرات در روز شنبه تعطیل بود و معامله‌گران می‌گفتند آخر برج و بی‌پولی هم به این وضعیت اضافه شد و شاهد یک بازار شل بودیم. قیمت درهم در ۱۳ هزار و ۵۶۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به ۱۳ هزار و ۴۸۰ تومان رسید. معامله‌گران معتقدند در بازار دبی تزریق داشتیم.

بعد از مدت‌ها یک خبر از گروسی به بازار آمد که معامله‌گران بعد از آن فهمیدند شایعه‌ است. در این شایعه خبری، گروسی گفته بود برای تداوم راستی‌آزمایی بیشتر با ایران به توافق رسیدیم. معامله‌گران می‌گفتند با گروسی بارها نوسان گرفتند و آخرش هم خبر فیک به بازار دادند. معامله‌گران با خبرهایی که از توافق آمده تصور می‌کنند توافقی فراتر از کره و تبادل زندانی با آمریکا بسته شده و همین موضوع نمی‌گذارد خریدار وارد شود،‌ پس فعلا امید به اصلاحات در بازار بیشتر شده است.

بانک مرکزی اعلام کرده از روز شنبه ارز اربعین را به متقاضیان می‌دهد و لیست شعباتی که دینار می‌دهند را معرفی کرده است. طبق اعلام بانک مرکزی به هر فرد تا سقف ۲۰۰ هزار دینار می‌دهند و قیمتش بین ۶۲ تا ۶۵ میلیون ریال است. معامله‌گران با این اعداد یک حساب کتاب می‌کردند که قیمت دلار را از دینار به دست بیاورند. طبق محاسبات معامله‌گران با توجه به ارزش و میزان سهمیه هر زائر، اول قیمت دینار را بدست می‌آوردند و بعد از این رقم به دلار می‌رسیدند. بر این اساس نرخ دلار  بر پایه ۶۲ میلیون، ۴۷ هزار و ۷۴۰ تومان و بر اساس ۶۵ میلیون، ۵۰ هزار و ۵۰ تومان برآورد می‌شد که در این حالت قیمت کشف شده بالاتر از بازار است.

فنی‌های بازار معتقدند تا در کوتاه‌مدت دلار تهران وارد ۵۰ هزار تومان نشود نمی‌توان گفت روند صعودی است. برای تایم میان‌مدت هم آن‌ها می‌گفتند اگر قیمت دلار تهران بالای ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان برود می‌شود گفت به صعود برگشته است. در معاملات روزانه همچنان قیمت دلار هرات برای از دست دادن ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تلاش خواهد کرد و حمایت مهم بعدی‌اش ۴۸ هزار و ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومان است.

نکته بازار قیمت تتر بود. قیمت تتر در معاملات جمعه با افزایش تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت و شکاف دلار هرات و قیمت تتر به ۱۵۰۰ تومان رسید. معامله‌گران می‌گفتند بعد از زلزله در بازار ارزهای دیجیتال و ریزش ۱۰ درصدی بیت‌کوین بسیاری از معامله‌گران درحال فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن به تتر بودند. یعنی تقاضای زیاد تتر قیمتش را بالا برده و همیشه در ریزش شاهد افزایش قیمت تتر هستیم. یکسری‌ها هم که بدبین هستند معتقدند این حرکت را صرافی‌های ارز دیجیتال می‌زنند تا در آن زمان با قیمت بالاتر بفروشند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
29 آوریل 2024

سفر همزمان فرزین و بلینکن سوژه دلار تهران

معامله‌گران می‌گویند بعد از سقف جنگی به کف تزریقی رسیدیم. بازار ارز و سکه در روز یکشنبه هم بر مدار کاهش بود و همچنان شاهد ریزش کانالی در قیمت دلار و سکه هستیم.  همزمانی سفر وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عربستان با سفر بلینکن در روز دوشنبه و سه‌شنبه به این […]

29 آوریل 2024

اولویت‌‌بندی وزارت صمت برای تخصیص دلار و ریال

وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس […]

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟ 29 آوریل 2024

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟

اکوایران: صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت، سرمایه خروجی قابل توجهی را ثبت کردند؛ عاملی که بر قیمت بیت‌کوین نیز تأثیرگذار بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.