گرد و خاک ۱۳۱۱ سیستانی را راهی بیمارستان کرد
گرد و خاک ۱۳۱۱ سیستانی را راهی بیمارستان کرد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل از ارائه خدمات درمانی به ۱۳۱۱ بیمار و مصدوم متاثر از پدیده طوفان در سیستان در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد خلیلی اظهار داشت: در پی شروع مجدد طوفان شدید گرد و خاک در پنج شهرستان منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، ۱۳۱۱ بیمار و مصدوم متاثر از این پدیده از خدمات درمانی و بهداشتی اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره‌مند شدند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگآه علوم پزشکی زابل گفت: طوفان‌های پی در پی گرد و خاک، زندگی و سلامت مردم شهرستان‌های زابل ،زهک ،هامون،هیرمند و نیمروز را به خطر انداخته به نحوی که با شروع مجدد این پدیده ۱۳۱۱ بیمار و مصدوم به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: این تعداد مراجعه بیمار و مصدوم از ساعت ۱۰ صبح تاریخ ۲۰ شهریورماه جاری تا صبح امروز به اورژانس‌های بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی صورت گرفته است.

خلیلی بیان کرد: در این بازه زمانی ۱۸۳ نفر از بیماران جهت درمان‌های تخصصی‌تر در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و تحت نظر پزشک قرار گرفتند و ۱۱۲۸ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: از این تعداد بیماران ۳۸۵ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۵۶۵ نفر مشکل تنفسی، ۲۲۱ نفر مشکل چشمی و ۱۴۰ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]