کمک جدید بایدن به زلنسکی / آمریکا به اوکراین موشک دروبرد می‌دهد
کمک جدید بایدن به زلنسکی / آمریکا به اوکراین موشک دروبرد می‌دهد

جو بایدن رییس جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود قول داد که به زودی تعداد کمی موشک دوربرد برای کمک به کی‌یف در جنگ با روسیه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

به گزارش پولیتیکو، به گفته مقاماتی که نخواستند نام‌شان فاش شود، در جریان دیدار زلنسکی از کاخ سفید، بایدن به او قول داد که آرزوی دیرینه کی‌یف برای دریافت سیستم‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا را برآورده کند و این موشک‌ها احتمالا در هفته‌های آینده به اوکراین تحویل خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این خبر یک پیروزی بزرگ برای زلنسکی و مقامات کی‌یف است که مدت‌هاست به دنبال این موشک‌ها هستند. سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS، بردی بین ۷۰ تا بیش از ۳۰۰ کیلومتر دارند و اوکراینی‌ها مدت‌ها استدلال کرده‌اند که این موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق مواضع روسیه در امتداد خط مقدم ۹۶۵ کیلومتری دارای اهمیت بسیار هستند.

 کی‌یف پیش از این بارها از دولت بایدن درخواست دریافت سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا موسوم به ATACMS برای کمک به ضدحمله نیروهای اوکراین و ایجاد اختلال در خطوط تدارکاتی، پایگاه‌های هوایی و شبکه‌های ریلی در سرزمین‌های تحت اشغال روسیه کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]