پاشینیان و علی اف در اسپانیا دیدار می‌کنند
پاشینیان و علی اف در اسپانیا دیدار می‌کنند

شورای امنیت ارمنستان اعلام کرد که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر این کشور و «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان ماه آینده در اسپانیا دیدار خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ارمنستان امروز یکشنبه اعلام کرد با وجود عملیات نظامی اخیر باکو علیه جدایی طلبان ارمنستانی در منطقه قره باغ، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان، ماه آینده در اسپانیا دیدار خواهند کرد.

به نقل از المیادین، شورای امنیت ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست در ۵ اکتبر در گرانادا با حضور امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و شارل میشل رییس شورای اروپا برگزار خواهد شد.

در حالی که ارمنستان خواهان اعزام فوری هیئت سازمان ملل به قره باغ برای نظارت بر وضع میدانی این منطقه شده است، جمهوری آذربایجان قول داده است با ارامنه در قره باغ به عنوان شهروندان برابر رفتار کند.

روز پنجشنبه گذشته دولت الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکراتی که بین هیئت باکو و نمایندگان جمعیت ارمنی در منطقه قره باغ در شهر «یئولاخ» انجام شد، سازنده و نتیجه بخش بوده در یک فضای مثبت برگزار شده است.

این خبر در حالی است که جمهوری آذربایجان اعلام کرد که خروج شبه نظامیان ارمنستانی که سلاح‌های خود را در منطقه قره باغ کنار گذاشته اند، بر اساس توافقنامه ۲۰ سپتامبر تضمین می‌شود.

مقامات منطقه قره باغ نیز تأیید کردند که خانواده‌هایی که مایل به ترک این منطقه به مقصد ارمنستان هستند، توسط نیروهای حافظ صلح روسیه منتقل خواهند شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]