توصیه های ایمنی به والدین درباره سرویس مدارس
توصیه های ایمنی به والدین درباره سرویس مدارس

سرویس مدرسه و امنیت سفر دانش‌آموزان در مسیر مدرسه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در سال تحصیلی است که گاهی نیز باعث حادثه‌های ناگوار برای آنها می‌شود و آشنایی با نکات ایمنی می‌تواند موجب کاهش حوادث احتمالی ‌شود.

سیدمصطفی محتشمیان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اظهار کرد: خانواده‌ها به فرزندانشان سفارش کنند، در محل‌های امن  که محل رفت و آمد خودروها نیست منتظر سرویس مدرسه بمانند و قبل از توقف کامل خودرو  و بدون اجازه راننده از سرویس پیاده یا سوار نشوند.

وی افزود: خانواده‌ها بدانند مهم‌ترین نکته در انتخاب سرویس مدرسه، راننده ماهر و سالم است که هم در رانندگی مهارت کامل داشته باشد و هم مهارت ارتباط مناسب با دانش آموزان را داشته باشد و نکات ایمنی را به دانش‌آموزان یادآوری کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: خانواده‌ها به دانش آموزان سفارش کنند که در طول مسیر و هنگام حرکت سرویس مدرسه، در جای خود آرام نشسته و در صورت امکان کمربند ایمنی را ببندند، زیرا یک ترمز ناگهانی می‌تواند موجب افتادن آنها و حتی در بعضی مواقع موجب حوادث ناگوار برای آنها شود.

محتشمیان گفت: رانندگان سرویس‌ها نباید در هنگام رانندگی با سرنشینان خودرو یا تلفن همراه صحبت کنند و ضمن تمرکز بر رانندگی مراقب باشند که سرنشینان سرویس نیز در هنگام حرکت، اعضای بدن خود را از خودرو بیرون نبرند.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها، آدرس، تلفن منزل و محل کار خود را برای کودکان بنویسند و می‌توانند با هماهنگی واحد آموزش سازمان در کلاس‌های  ایمنی و آتش‌نشانی شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، افزود: راننده سرویس باید دارای مجوز راهنمایی و رانندگی، گواهی عدم سوءپیشینه و کارت معاینه فنی خودرو باشد و نگهداری هر گونه مایعات، گازهای قابل اشتعال و مواد شیمیایی و خطرناک در سرویس قدغن است.

محتشمیان تصریح کرد: دانش‌آموزان در داخل سرویس نباید شیطنت کرده و با صدای بلند صحبت کنند، زیرا حرکت و صدای آنها سبب حواس‌پرتی راننده می‌شود و کاهش تمرکز او ممکن است منجر به تصادف شود.

وی تأکید کرد: دانش آموزان باید در نقش همیار پلیس شیوه رفتار راننده در سرویس، حرکات نمایشی و سرعت او را به خانواده اطلاع داده و پیگیر تخلف راننده باشند و تخلفاتی مثل صحبت با تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن، یا مصرف سیگار را مؤدبانه به راننده یادآوری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزش ایمنی و تولید محتوا از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان است که با مشارکت آموزش و پرورش این شهرستان در طول سال تحصیلی در مدرسه‌ها اجرا می‌شود و سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان سفارش‌های ایمنی را فرا گرفتند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]