فعال شدن قانون ۴۰۰۰ هزار (وضعیت جنگی)، فراخوان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره و حرکت تانک‌های زرهی رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه حاکی از برنامه ریزی تل‌آویو برای «ساعت صفر» حمله به مواضع محور مقاومت است. وزارت جنگ رژیم در حالی آمده حمله به «بزرگ‌ترین زندان سر باز» جهان می‌شود که پیش از این کشورهایی […]

فعال شدن قانون ۴۰۰۰ هزار (وضعیت جنگی)، فراخوان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره و حرکت تانک‌های زرهی رژیم صهیونیستی در مرز نوار غزه حاکی از برنامه ریزی تل‌آویو برای «ساعت صفر» حمله به مواضع محور مقاومت است. وزارت جنگ رژیم در حالی آمده حمله به «بزرگ‌ترین زندان سر باز» جهان می‌شود که پیش از این کشورهایی همچون ایران و مصر نسبت به آغاز عملیات نظامی اسرائیل هشدار داده بودند. هم‌زمان با افزایش تحرکات نیروهای اسرائیلی در مرز غزه، شدت درگیری‌ها در جبهه شمالی، به‌ویژه جنوب لبنان افزایش یافته است. طی ۳۰ ساعت اخیر نیروهای حزب‌الله لبنان پایگاه راداری- مخابراتی اسرائیل را در مزارع شبعا هدف قرار دادند و پهپادهای لبنانی وارد حریم هوایی شهرک مشغاف شدند. در اقدام متقابل برج‌های دیده‌بانی حزب‌الله در مرز فلسطین اشغالی منهدم و برخی اهداف در خاک لبنان بمباران شدند. البته به فاصله چند ساعت جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی را بر عهده گرفت. هم‌زمان ارتش رژیم از ساکنان مناطق شمالی اسرائیل خواست تا از حضور در اماکن عمومی خودداری کرده و در صورت وقوع حمله آماده رفتن به پناهگاه‌ها باشند. پس از انتشار این بیانیه بسیاری از صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند تا با ترک مرزهای شمالی، از آتش جنگ فرار کنند.
با حرکت گام‌به‌گام رژیم صهیونیستی برای عبور از «خط قرمز» مقاومت (حمله زمینی) به نظر می‌رسد باید آماده اقدام جدی از سوی محور مقاومت در جبهه شمالی باشیم. این واکنش می‌تواند از جانب مرزهای جولان اشغالی یا جنوب لبنان صورت بگیرد. با توجه به شدت درگیری‌ها میان نیروهای حزب الله و ارتش رژیم به نظر می‌رسد باید آماده گشوده شدن جبهه شدید در مرزهای شمالی فلسطین باشیم. هم‌زمان با افزایش برخورد میان طرفین، واشنگتن با جانبداری از تل‌آویو اعلام کرده است که در صورت ورود حزب‌الله به میدان نبرد، آمریکا اهداف راهبردی در تهران را هدف قرار خواهد داد و به صورت رسمی وارد صحنه نبرد خواهد شد. کارشناسان معتقندند حرکت ناو هواپیمابر «جرالد فورد» به شرق مدیترانه و ورود بمب‌افکن «بی- ۵۲» به اسرائیل نشان دهنده ارسال سیگنال از سوی آمریکا برای جلوگیری از ورود ایران یا سایر گروه‌های مقاومت به کارزار جنگ می‌دانند.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که دوشنبه هفته گذشته در جریان جلسه مشترک فرماندهان سپاه پاسداران، حزب الله و حماس، ایران به چراغ سبز آغاز عملیات از نوار غزه را به نیروهای فلسطینی داده است. هم‌زمان لیندسی گراهام تهران را تهدید کرد که در صورت ورود حزب‌ الله به نبرد پالایشگاه‌های ایران را هدف قرار خواهد داد. به فاصله چند ساعت مجددا وال استریت ژورنال به نقل از مقام ایرانی اعلام کرد که در صورت حمله به ایران، شبکه محور مقاومت حمله موشکی به سرزمین‌های اشغالی را آغاز و برای به فلسطین از مرز سوریه اقدام خواهد کرد. به نظر می‌رسد هم‌اکنون طرفین از طریق ارسال سیگنال‌های مختلف سعی دارند تا چهارچوب نبرد را مشخص کنند؛ با این حال هر لحظه این خطوط قرمز به اقدامات رژیم صهیونیستی و مقاومت تغییر می‌کند. کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر بازیگران میانجی و قدرت‌های تاثیرگذار مانند آمریکا، روسیه و فرانسه برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها به بحران ورود نکنند، احتمال کشیدن شدن آتش جنگ به سراسر خاورمیانه وجود دارد.
ساعات آینده پاسخ بسیاری از سوالات ناظران و کارشناسان را خواهد داد با این حال روند تحولات میدانی خبر از افزایش حملات دامنه‌دار اسرائیل به نوار غزه می‌دهد.
اگر تل‌آویو تصمیم بگیرد تا بر حکومت حماس بر این باریکه خاتمه دهد، آب و برق مردم عادی را قطع و فرماندهان ارشد مقاومت را ترور کند؛ آنگاه احتمال تغییر معادلات و ورود حزب الله به میدان نبرد افزایش پیدا خواهد کرد. حمله هماهنگ مقاومت لبنان و غزه به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند موجب فعال شدن هسته‌های خاموش مقاومت در کرانه باختری شده و ناقوس انتفاضه سوم به صدا درآید. مقاومت باید به صورت هوشمندانه از شکاف داخل جامعه اسرائیل مانند اختلاف «عرب- یهودی» یا «سکولار- مذهبی» برای ملتهب کردن فضا و زمین کردن کابینه نتانیاهو بهره ببرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]