به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «ناصر کنعانی» ضمن محکومیت این تصمیم، آن را عملی «یک‌جانبه، غیرقانونی و از لحاظ سیاسی غیرقابل توجیه» دانست. این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: چنین اقدامی، با ادعاها و رویکرد اتحادیه و سه کشور اروپایی مبنی بر تعهد به اجرای کامل برجام مغایرت دارد. شورای […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «ناصر کنعانی» ضمن محکومیت این تصمیم، آن را عملی «یک‌جانبه، غیرقانونی و از لحاظ سیاسی غیرقابل توجیه» دانست.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: چنین اقدامی، با ادعاها و رویکرد اتحادیه و سه کشور اروپایی مبنی بر تعهد به اجرای کامل برجام مغایرت دارد.

شورای اروپا امروز (سه‌شنبه) و در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی که در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را همچنان حفظ می‌کنند.

به گفته شورای اروپا، این تحریم‌ها علیه ایران تازه نیستند و وضعیت آن دسته از تحریم‌های اتحادیه اروپا که پیشتر ذیل توافق هسته‌ای لغو شده‌ بودند، تغییری نکرده است.

انگلیس به همراه فرانسه و آلمان پیشتر گفته بودند که به دلیل آنچه «تداوم پایبندی نکردن ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای» می‌خواندند ، تحریم‌های سازمان ملل علیه آن را حفظ می‌کنند.

این تحریم‌ها، ایران را از تولید موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای، همچنین خرید پهپادها و موشک‌ها از ایران یا فروششان به ایران ممنوع می‌سازد. طبق توافق هسته‌ای، تاریخ این تحریم‌ها در ۱۸ اکتبر پایان می‌یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]