گزارش ارزدیجیتال نشان می‌دهد مردم ایران به‌نوعی سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را به فعالیت در بازار بورس ترجیح می‌دهند. این در حالی است که بورس اوراق بهادار تهران حجم معاملات به‌مراتب بیشتری از بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال داخلی دارد. مجموعه ارزدیجیتال به‌تازگی گزارشی آماری ویژه فضای ارزهای دیجیتال ایران منتشر کرده است. فصل […]

گزارش ارزدیجیتال نشان می‌دهد مردم ایران به‌نوعی سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را به فعالیت در بازار بورس ترجیح می‌دهند. این در حالی است که بورس اوراق بهادار تهران حجم معاملات به‌مراتب بیشتری از بازارهای خرید و فروش ارز دیجیتال داخلی دارد.

مجموعه ارزدیجیتال به‌تازگی گزارشی آماری ویژه فضای ارزهای دیجیتال ایران منتشر کرده است. فصل ابتدایی این گزارش که به بررسی رفتارها و عادت‌های سرمایه‌گذاری مردم ایران اختصاص دارد، حاوی اطلاعاتی درباره سطح اطمینان مردم نسبت به اشکال مختلف دارایی برای سرمایه‌گذاری است.

این داده‌ها که با استفاده از نظرسنجی‌های عمومی گردآوری شده است، نشان می‌دهد بعد از خرید ملک و طلا (یا سایر فلزات گرانبها)، خرید ارزهای دیجیتال مطمئن‌ترین شکل سرمایه‌گذاری میان مردم ایران است. این در حالی است که نزدیک به ۷۵درصد کاربران حاضر در این نظرسنجی، پیش‌تر گفته بودند هم‌اکنون ارز دیجیتال در اختیار ندارند. نکته جالب‌تر اما این است که ارزهای دیجیتال طبق نتایج این نظرسنجی از سطح اطمینان بیشتری بین شرکت‌کنندگان در مقایسه با سهام شرکت‌های داخلی (سهامی عام) برخوردار هستند.

ایرانیان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به بورس ترجیح می‌دهند؛ حجم معاملات بورس ۶ برابر بیشتر!

با وجود اطمینانی که به ارزهای دیجیتال وجود دارد، میانگین حجم معاملات روزانه بازار بورس اوراق بهادار تهران طی شش‌ماهه ابتدایی سال جاری، حدوداً ۶.۴ برابر ۱۰ صرافی ارز دیجیتال برتر ایران تخمین زده می‌شود. بر اساس آمارهای موجود در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، میانگین ارزش معاملات روزانه در بورس اوراق بهادار تهران در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری حوالی ۹٬۰۰۰میلیارد تومان بوده است. بررسی‌های ارزدیجیتال از ارزش معاملات روزانه ۱۰ صرافی ارز دیجیتال برتر کشور (از نظر حجم معاملات) اما، نشان می‌دهد در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۲ به‌طور متوسط روزانه حدود ۱٬۴۰۰میلیارد تومان در ۱۰ پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال منتخب کشور معامله انجام شده است.

ایرانیان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به بورس ترجیح می‌دهند؛ حجم معاملات بورس ۶ برابر بیشتر!

گزارش جامع فضای ارزهای دیجیتال ایران (ویژه سال ۱۴۰۲) که مجموعه ارزدیجیتال آن را منتشر کرده است، جدای از موارد مربوط به مقایسه حجم معاملات ارزهای دیجیتال در ایران با بازار بورس، حاوی آمارهای متنوعی درباره کاربران، کسب‌وکارها، قانون‌گذاری‌ها و بخش بین‌المللی فضای ارزهای دیجیتال است.

این گزارش متشکل از ۴ فصل فراگیر است. فصل اول به «جامعه کاربران» فضای ارزهای دیجیتال ایران اختصاص داده شده است و فعالیت‌ها، نگاه و عادت‌های رفتاری کاربران ایرانی را زیر ذره‌بین می‌برد. فصل دوم مربوط به کسب‌وکارهای ایرانی فعال در این حوزه است و سعی دارد تا تصویری روشن از صنعت ارزهای دیجیتال ایران ارائه کند. فصل سوم مروری بر قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و برخورد حاکمیت با این بخش از گذشته تا امروز است و فصل پایانی ابعاد بین‌المللی اکوسیستم ارزهای دیجیتال را به تصویر می‌کشد.

هم‌اکنون می‌توانید نسخه کامل گزارش ارزدیجیتال را دریافت کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]