آیا دانشگاه های دولتی در آلمان واقعا رایگان هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله. تقریبا تحصیل در تمامی دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. این موضوع در چند وقت اخیر، بیش از حد مورد بحث قرار گرفته است و باعث شده که بسیاری از مردم گمراه شوند. در سال ۲۰۱۴، دولت […]

 آیا دانشگاه های دولتی در آلمان واقعا رایگان هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله. تقریبا تحصیل در تمامی دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. این موضوع در چند وقت اخیر، بیش از حد مورد بحث قرار گرفته است و باعث شده که بسیاری از مردم گمراه شوند.

در سال ۲۰۱۴، دولت آلمان برای بهبود شرایط و جذب دانشجویان بین المللی تصمیمی برای لغو شهریه برای دانشجویان بین المللی گرفت که تصویب و اجرا شد. همین دلیل باعث شد که ارزان ترین روش اپلای ، تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی آلمان باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای تحصیل در ایالت بادن ووتمبرگ آلمان هنوز باید شهریه پرداخت کرد.

دانشجویانی که به دنبال اپلای آلمان هستند خوب است بدانند تنها هزینه ای که باید به دانشگاه پرداخت کنند، مبلغ ناچیزی برای پوشش هزینه های اداری و حمل و نقل عمومی است. این هزینه در آلمان تحت عنوان سهم ترم شناخته می شود و در هر ترم باید به دانشگاه پرداخت شود. هزینه سهم ترم بسته به دانشگاهی که دانشجویان قصد تحصیل در آن را دارند، متفاوت است؛ اما حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۲۵۰ یورو در ترم باید پرداخت کنند.

اگر دانشجویی به دنبال ارزان ترین روش اپلای است، باید دور دانشگاه های خصوصی آلمان را خط بکشد. دانشگاه های خصوصی از تمامی دانشجویان بین المللی بسته به ملیت و دوره تحصیلی انتخابی شهریه دریافت می کنند.

 دانشگاه های رایگان برای تحصیل

بسیاری از دانشگاه های دولتی آلمان بدون دریافت شهریه اقدام به پذیرش دانشجوی بین المللی می کنند؛ به همین دلیل افرادی که به دنبال ارزان ترین روش اپلای می گردند، بهتر است که یکی از دانشگاه های دولتی آلمان را انتخاب کنند. برخی از بهترین دانشگاه های آلمان که بدون دریافت شهریه دانشجو می پذیرند عبارتند از:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه لودوویک ماکسیملیان مونیخ
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه مانهایم
  • دانشگاه کلن

مزیت تحصیل در دانشگاه های آلمان

به غیر از اپلای رایگان، تحصیل در دانشگاه های آلمان مزایای دیگری به همراه دارد که باعث می شود این کشور، هدف اصلی بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور باشد. برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمانی عبارتند از:

  • دانشگاه هایی با سطح علمی بالا در جهان

دانشگاه های آلمان به طور منظم، هر ساله در بین بهترین دانشگاه های جهان از نظر فعالیت های تحقیقاتی، اشتغال پذیری دانشجویان و نتایج آکادمیک قرار می گیرند.

  • استادان برجسته

علاوه بر هزینه بسیار کم تحصیل، آموزش توسط بهترین و برجسته ترین استادان آلمان و جهان ویژگی مهم دیگری است که دانشجویان را به سوی این کشور می کشاند.

امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه های آلمان تمامی استاندارد های کیفی جهانی و حتی بالا تر از آن را دارد و نیاز تمامی دانشجویان را برآورده می کند تا دانشجویان بتوانند چه از لحاظ تئوری و چه از لحاظ عملی به خوبی آموزش ببینند.

تحصیل در آلمان آینده درخشانی را به همراه دارد؛ زیرا مدارک تحصیلی آلمان در سرتاسر دنیا معتبر است. دانشجویان به کمک مدرک فارغ التحصیلی خود چه در آلمان و چه در سایر نقاط دنیا می توانند شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

چگونه برای تحصیل در دانشگاه های آلمان اقدام کنیم؟

سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان چگونه است. دریافت ویزا و ورود به دانشگاه های آلمان چندان پیچیده نیست.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی آلمان

کسانی که به دنبال ارزان ترین روش اپلای هستند، ابتدا باید مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. سپس باید دانشگاهی که قصد ورود به آن را دارند مشخص کنند. این موضوع برای دانشجویان بین المللی، یکی از اصلی ترین و مهم ترین چالش هایی است که با آن مواجه خواهند شد.

متقاضیان برای داشتن بهترین انتخاب، باید سعی کنند گزینه های خود را تا حد امکان محدود کنند تا زمانی که نهایتا دو یا سه کالج را برای اپلای رایگان در نظر داشته باشند. همچنین باید سعی کنند دانشگاه هایی را انتخاب کنند که برنامه آموزشی آن ها با اهداف تحصیلیشان مطاقبت دارد.

مرحله بعدی در ارزان ترین روش اپلای بعد از مشخص کردن دانشگاه آلمانی مورد نظر، ارسال مدارک است. برخی از مدارکی که اکثر دانشگاه های آلمانی از متقاضیان می خواهند، شامل موارد زیر است:

  • مدارک تحصیلی معتبر
  • اثبات مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی
  • اثبات تمکن مالی برای چند ماه اول
  • سایر مدارک اضافی مانند CV، انگیزه نامه و…

نکته مهمی که وجود دارد این است که افراد متقاضی تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی حتما باید به آلمانی مسلط باشند؛ زیرا اکثر آموزش های رایگان دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی تدریس می شود.

شرط قبولی زبان بسته به دانشگاه های انتخاب شده می تواند متفاوت باشد؛ اما به طور کلی اکثر دانشگاه ها سطح B-2 زبان آلمانی را قبول دارند.

جمع بندی

یکی از دلایلی که باعث شده است بسیاری از افراد به دنبال ویزای تحصیلی آلمان باشند، اپلای رایگان به این کشور است. تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان را می توان ارزان ترین روش اپلای دانست؛ زیرا تقریبا تمامی دانشگاه های دولتی این کشور (به غیر از ایالت بادن ووتمبرگ) شهریه ای از دانشجیوان خود دریافت نمی کنند و تحصیل در آن ها رایگان است. پیشنهاد مجموعه سیم آخر به دانشجویان متقاضی اپلای این است که روند اپلای را خودشان انجام دهند و در این مسیر، از علم و تجربه مجموعه های معتبر کمک بگیرند. مشاوره رایگان از جمله خدمات سیم آخر است که در کمترین زمان ممکن، بیشترین اطلاعات را به متقاضیان اپلای انتقال می دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]