تنش در جلسه کابینه نتانیاهو به روایت رسانه اسرائیلی
تنش در جلسه کابینه نتانیاهو به روایت رسانه اسرائیلی

تهران- ایرنا- روزنامه عبری «د مارکر» اعلام کرد: بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم بر سر بنیامین نتانیاهو فریاد زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، اسموتریچ در این جلسه که درباره بررسی بودجه ارتش رژیم اشغالگر برگزار شد، بر سر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم فریاد زد.
خبرگزاری فلسطینی سما نیوز گزارش داد، «یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این جلسه خواستار تخصیص ۱۰۰ میلیارد شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) معادل ۲۶۶ میلیون دلار به عنوان بودجه دستگاه‌های امنیتی تا سال ۲۰۲۷ شده بود.
این در حالی است که اسموتریچ در این جلسه، دستگاه‌های امنیتی را به عدم تغییر دیدگاه‌های امنیتی خود پس از عملیات طوفان الاقصی متهم کرد.
«ایتامار بن گویر» وزیر امور داخلی و تندرو کابینه رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه شب هشدار داد که توقف جنگ غزه به معنای فروپاشی کابینه راست‌گرای کنونی این رژیم است.
رسانه‌های عبری اعلام کردند که این هشدار را به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیان کرده است.
بن گویر پیشتر نیز هشدار داده‌بود که توقف جنگ در غزه به معنی انحلال و فروپاشی کل کابینه خواهد بود.
وی دوم دی ماه نیز استعفای خود را از کابینه رژیم صهیونیستی امری ممکن دانسته و گفته‌بود: اگر اسرائیل در جنگ علیه غزه تعیین تکلیف نکند، عقب نشینی وی از کابینه امری ممکن است.
بن گویر افزود: توقف درگیری‌ها جایز نیست و من خواهان انحلال شورای جنگ هستم.
به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
براساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]