شایعه را بخر اخبار را بفروش / پیش‌بینی تحلیلگر معروف از آینده قیمت بیت کوین
شایعه را بخر اخبار را بفروش / پیش‌بینی تحلیلگر معروف از آینده قیمت بیت کوین

به نظر می‌رسد حرکت فعلی بیت کوین منعکس‌کننده گذشته آن است و الگوی قابل‌توجهی از رشد و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. در همین راستا، تحلیلگران هم تکرار روند صعودی تاریخی بیت کوین را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند.

به گفته علی مارتینز، تحلیلگر معروف، روند فعلی بیت‌ کوین می‌تواند بازتاب روند صعودی آن بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ و همچنین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ باشد.

مارتینز با تجزیه و تحلیل روند و سود چرخه‌های صعودی گذشته، اوج بعدی بیت کوین را در اکتبر ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند.

به گفته مارتینز، در روند صعودی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ شاهد افزایش قیمت بیت کوین از زیر ۲۰۰ دلار به ۲۰ هزار دلار بودیم. در همین حال، در چرخه ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ هم قیمت بیت کوین از حدود ۳،۱۰۰ دلار به ۶۹ هزار دلار رسید. مارتینز می‌گوید:

تاریخ بیت کوین ممکن است تکرار شود این بدان معناست که بیت کوین هنوز ۷۰۰ روز حرکت صعودی در پیش رو دارد.

تایید احتمالی یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین می‌تواند یکی از محرک‌های اصلی بازار صعودی بعدی باشد. با این حال، دن مورهد، مدیرعامل Pantera Capital، معتقد است که شعار معروف وال استریت، یعنی «شایعه را بخر، اخبار را بفروش»، ممکن است پس از محقق شدن این خبر، باعث یک روند نزولی شود. به گفته مورهد، این الگو هنگام راه‌اندازی قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) و همچنین، عرضه عمومی سهام کوین بیس هم مشهود بود. به این صورت که قبل از این رویدادها، بازار رشد قابل‌توجهی داشت، اما بلافاصله پس از آن، یک بازار نزولی آغاز شد.

با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که ETFها دسترسی به بیت کوین را متحول کنند و مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی در این بازار را افزایش دهند.

در این میان، اعتقاد بر این است که به طور خاص، ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک راک (BlackRock)، یک تغییردهنده بازی خواهد بود و تحلیلگران آن را به راه‌اندازی ETFهای طلا در اوایل دهه ۲۰۰۰ تشبیه می‌کنند. در واقع، همان‌طور که ETFهای طلا سرمایه‌گذاران جدیدی را برای این دارایی به ارمغان آورد و به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشروعیت بخشید، پیش‌بینی می‌شود که ETFهای بیت کوین هم تقاضا برای این ارز دیجیتال را افزایش داده و به آن به عنوان یک کلاس دارایی، اعتبار بیشتری بدهند.

ماهیت چرخه‌ای بیت کوین هم که توسط قوانین عرضه و توزیع شفاف آن هدایت می‌شود، از این چشم‌انداز صعودی پشتیبانی می‌کند.

در این میان، مورهد هم با پیش‌بینی مارتینز موافق است و تأکید می‌کند که اگر روندهای گذشته ادامه یابد، رالی فعلی بیت کوین ممکن است تا اکتبر یا نوامبر سال ۲۰۲۵ ادامه یابد.

در همین حال، محیط اقتصادی و نظارتی گسترده‌تر نیز در روند قیمت ارزهای دیجیتال نقش مهمی دارد. پیروزی‌های حقوقی اخیر برای ریپل و روند قانونی سریع سم بنکمن-فرید و بایننس، نشان‌دهنده وضوح و بلوغ قانونی رو به رشد در صنعت کریپتو است.

بنابراین، ترکیبی از الگوهای تاریخی، تایید احتمالی ETF اسپات بیت کوین و محیط نظارتی مطلوب، نشان می‌دهد که بیت کوین ممکن است حرکت صعودی خود را در ۷۰۰ روز آینده حفظ کند و موقعیت خود را در سیستم مالی تقویت نماید.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]