پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 36305
  • 24 اکتبر 2023 - 8:13
  • 133 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار ارز و سکه مار پله‌ای شد

بازار ارز و سکه مار پله‌ای شد
بازار ارز و سکه مار پله‌ای شد

بازار ارز و سکه در حال مار پله بازی است/ قیمت دلار سلیمانیه دوباره کمتر از هرات شد/ بوی تزریق در بازار درهم به مشام معامله گران رسید/ امروز نوسان گیران بین طلا و دلار الاکلنگ بازی کردند/ آتش بس در جنگ دلار را بیشتر کاهشی می کند یا سکه را؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند شرایط، خبری جنگی است و بازار هم مار پله‌ای حرکت می‌کند، به همین دلیل خیلی‌ها در چنین بازاری سردرگم هستند که چه کار کنند، بخرند یا بفروشند.

آنها توصیه می‌کنند به هیچ وجه اسیر جو و هیجان نشوید. قیمت دلار هرات در روز دوشنبه ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش تا ۵۱ هزار و ۵۰ تومان بالا رفت. 

اما پس از حرکت کاهشی درهم ساعتی پس از گشایش بازار ارز، هرات هم عقب نشست و در ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان بسته شد.

تلاش ناکام سکه برای نفوذ به کانال بالاتر

قیمت درهم امارات با گپ مثبت در ۱۴ هزار و  ۱۶۰ تومان بازگشایی کرد که نرخ بالایی بود، در ادامه با کاهش به ۱۳ هزار و ۸۶۰ تومان رسید. سکه در ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا  میل به افزایش از خود نشان داد اما نتوانست وارد کانال بالاتر بشود و در همان نرخ ابتدایی صبح بسته شد. 

معامله‌گران می‌گویند بازار انس طلای جهانی با گپ منفی باز شد و به واسطه این اتفاق، نوسان‌گیران داخلی بین انس و دلار یک الاکنگ بازی کردند. آن‌ها می‌گویند افزایش ابتدایی صبح به خاطر خروج از انس و ورود به دلار بود. همچنین به عقیده معامله‌گران کاهش بازار دلار، به خاطر تزریق درهم بوده. آن‌ها می‌گویند در روزهای دوشنبه بازار با توجه به فروش درهم کاهشی می‌شود و هفته قبل هم همین اتفاق افتاد. البته با اینکه دلار هرات به کانال ۵۱ هزار تومان رفته بود معامله‌گران هشدار می‌دادند قیمت دلار سلیمانیه ۲۰۰ تومان پایین‌تر از هرات است و قیمت به پایین برمی‌گردد. 

سیگنال‌های جنگی روند ندارد

خبرهای جنگی که برای بازار وجود دارد روند مشخصی ندارند و بازار هم سیگنال مشخصی فعلا از این خبرها نگرفته. البته دو خبر در معاملات عصر به بازار رسید که معامله‌گران معتقد بودند اگر این اتفاق بیفتد احتمال آتش بس بالاست. یک اینکه: یک مقام ارشد نظامی اسرائیلی گفته بر اساس رایزنی‌های میان آمریکا و قطر، حماس احتمالاً حدود ۵۰ شهروند دوتابعیتی را جدا از هر توافقی آزاد کند. خبر دوم درمورد احتمال حضور وزیر خارجه اسرائیل در نشست سازمان ملل است.

روزنامه ایران اقتصادی در روز دوشنبه یک خبر کار کرده با این تیتر؛ دلار به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت. این درحالیست که دلار تهران در روز دوشنبه به بالای کانال ۵۱ هزار تومان رفته بود.

اگر آتش بس بشود چه اتفاقی در بازار می‌افتد؟

معامله‌گران می‌گویند اگر آتش‌بس بشود احتمال ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بالاست و حتی می‌تواند به صورت هیجانی به کانال پایین‌تر هم برود. به عقیده آن‌ها طلا و سکه بیشتر از همه کاهش پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌گویند همانطوری که جنگ با دو وزنه‌ی دلار و اونس طلا، بازار سکه و طلا را بیشتر از دلار تکان داد، آتش‌بس این دو بازار را بیشتر کاهشی می‌کند. در این صورت طلای آبشده می‌تواند مرز حمایت مهم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خود را از دست بدهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد 09 مه 2024

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

09 مه 2024

تمدید روادید حضور ارزی در اسلامبول

بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.  بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت […]

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز 09 مه 2024

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

اکوایران: شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی موافقت کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.