روسیه: شورای امنیت حملات آمریکا به سوریه و عراق را بررسی کند
روسیه: شورای امنیت حملات آمریکا به سوریه و عراق را بررسی کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که مسکو حملات هوایی آمریکا به سوریه و عراق را به شدت محکوم و به دنبال بررسی فوری این حملات در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو به شدت اقدام آشکار تجاوزکارانه جدید آمریکا و انگلیس علیه کشورهای مستقل را محکوم می‌کند.
این دیپلمات روسی ادامه داد: ایالات متحده و انگلیس با حمله به کشورها، قوانین بین المللی را نادیده گرفته و به طور عمدی تلاش کردند تا کشورهای بزرگ منطقه را وارد درگیری کنند.
وی افزود: روسیه خواستار بررسی فوری وضعیت فعلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت که حملات هوایی آمریکا به خاک عراق و سوریه با هدف گسترش بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه انجام شده است.
ایالات متحد در واکنش به کشته شدن سه سرباز این کشور در پایگاه نظامیان آمریکا در اردن، حملات موشکی تازه‌ای را علیه سوریه و عراق آغاز کرده است.
ساعاتی پیش فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام (CENTCOM) با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ به وقت شرق آمریکا (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.
این در حالی است که شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: سپاه یا نیروی قدس در مناطقی که آمریکا بمباران کرده هیچ پایگاهی نداشته است.
سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.
مقام‌های آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور از جمله بمب‌افکن‌های بی-۱بی سه هدف را در عراق و چهار هدف در سوریه با ۱۲۵ موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه موشک باران کردند.
سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) نقطه زن به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات) گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفتند.
در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند. همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]