تایید معاملات آپشن بیت‌کوین به تعویق افتاد
تایید معاملات آپشن بیت‌کوین به تعویق افتاد

کمیسیون بورس اوراق بهادار بار دیگر تصمیم خود در مورد راه‌اندازی بازار قرارداد آپشن برای ETF بیت‌کوین را به تعویق انداخت.

بر اساس گزارش کریپتونیوز، کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در اطلاعیه‌ای راه‌اندازی معاملات اختیار خرید (آپشن) را روی صندوق قابل معامله بیت‌کوین عقب انداخت و خواستار اظهار نظر عمومی در این رابطه شد. نظرات کارشناسی و عمومی باید طی ۲۱ روز به این نهاد اعلام شود. 

SEC ابهاماتی در مورد این موضوع دارد که آیا ETF بیت‌کوین هم باید از همان قوانینی پیروی کند که سهام در بورس از آن تبعیت می‌کنند یا خیر. 

چند صرافی تا کنون خواستار اجازه معاملات آپشن روی صندوقهای بیت‌کوین لحظه‌ای را داشتند که از مهمترین آنها می‌توان به Cboe، Box ، MIAX و Nasdaq ISE اشاره کرد. 

در ماه آوریل کمیسیون اوراق بهادار آمریکا تصمیم در مورد راه‌اندازی ETF بیت‌کوین توسط گری‌اسکیل و بیت‌وایز را به تعویق انداخته بود. رگولاتور مناسب تشخیص داد که مدت زمان بیشتری برای اقدام در مورد تغییر قانون پیشنهادی تعیین شود. آخرین مهلت بعدی SEC برای تایید یا تاخیر در راه‌اندازی ETF های مبتنی بر آپشن‌ها، ۲۹ می است.

در ماه فوریه، مایکل سوننشین، مدیرعامل گری‌اسکیل اعلام کرده بود که نیاز برای راه اندازی بازار آپشن برای صندوق‌های بیت‌کوین احساس می‌شود. سوننشین ابراز اطمینان کرد که این محصول هم برای سرمایه‌گذاران خرد و هم سرمایه‌گذاران نهادی سودمند خواهد بود. 

به گفته سوننشین، شرکت ها راه درازی در پیش دارند تا SEC این محصول سرمایه گذاری را تایید کند و تایید بازار آپشن را از نظر پیچیدگی با راه‌اندازی ETF ارزهای دیجیتال مقایسه کرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]