اولین حضور پوتین در داخل مرزهای ناتو
اولین حضور پوتین در داخل مرزهای ناتو

رئیس جمهور روسیه در حالی هفته آینده به ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو سفر خواهد کرد که قرار است مباحث امنیتی و صادرات غلات از سوی اوکراین در این سفر مورد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به زودی به ترکیه سفر خواهد کرد. این اولین سفر پوتین به یکی از کشورهای عضو ناتو پس از تهاجم روسیه به اوکراین در ۲ سال پیش خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که دیدار پوتین با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه  متمرکز بر راه جدیدی برای اجازه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه متمرکز خواهد بود.
وی به تاریخی برای این سفر اشاره نکرد، اما رسانه های ترکیه گزارش داده‌اند که پوتین یک هفته دیگر به این کشور سفر خواهد کرد.
ترکیه به دنبال حفظ روابط خوب با روسیه و اوکراین، همسایگان خود در دریای سیاه است. در حالی که از پیوستن به تحریم های غرب علیه مسکو خودداری می کند، از تمامیت ارضی اوکراین نیز حمایت کرده و به کی‌یف تسلیحات می‌دهد.
فیدان با اشاره به قرارداد قبلی که یک سال قبل از خروج روسیه در ماه ژوئیه دوام داشت، گفت:«اکنون دیده شده است که امکان حرکت با سازوکار دیگری وجود دارد.»
ترکیه به واسطه سازمان ملل متحد در این توافق کمک کرد تا عبور ایمن از بنادر اوکراین را فراهم کند.
فیدان گفت، اردوغان همچنین با پوتین درباره امنیت در سوریه و همکاری در زمینه انرژی گفت‌وگو خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]