رئیس جمهور آرژانتین با پاپ فرانسیس دیدار خواهد کرد
رئیس جمهور آرژانتین با پاپ فرانسیس دیدار خواهد کرد

این دیدار در حالی صورت خواهد گرفت که رئیس جمهور آرژانتین پیشتر پاپ فرانسیس را فردی ابله و مروج کمونیسم خوانده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بوئنوس آیرس تایمز، براساس اعلام رسانه ها خاویر مایلی، رئیس‌جمهور آرژانتین روز یکشنبه اولین دیدار خود را با پاپ فرانسیس انجام می دهد. 
رئیس جمهور آرژانتین برخلاف پاپ فرانسیس،  اسرائیل را متحدی «طبیعی» می‌بیند، دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به جهان داشته و قبلاً در طول مبارزات انتخاباتی‌اش پاپ را «ابله» خوانده بود.
مایلی در مراسمی در واتیکان شرکت خواهد کرد که به یاد اولین قدیس زن آرژانتین، مبلغ قرن هجدهمی «ماما آنتولا» برگزار می شود. پاپ فراسیس ۸۷ ساله – اسقف اعظم سابق بوئنوس آیرس – ریاست این مراسم را بر عهده خواهد داشت.
این دو قرار است در طی مراسم مذهبی در کلیسای سنت پیتر و قبل از مراسم رسمی صبح دوشنبه در واتیکان با یکدیگر ملاقات کنند.
مایلی، که یک جنبش مقررات زدایی را آغاز کرده در گذشته به شدت از پاپ فرانسیس که مرتباً علیه نابرابری های ناشی از بازارهای مالی صحبت کرده، انتقاد کرده بود. وی قبل از انتخاب شدنش در نوامبر گذشته، از رئیس کلیسای کاتولیک به عنوان “شیطان”، “بدکار” و “احمق” یاد کرد که “کمونیسم را ترویج می کند”.
اما زمانی که فرانسیس برای تبریک پیروزی مایلی زنگ زد، به نظر رسید که این دو با هم آشتی کردند.در این تماس، رئیس‌جمهور آرژانتین از پاپ دعوت کرد تا از آرژانتین کشوری با اکثریت کاتولیک‌ بازدید کند.
در ژانویه، مایلی نامه‌ای به پاپ فرستاد و گفت که این دیدار «به صلح و برادری برای همه آرژانتینی‌ها منجر خواهد شد که مشتاق غلبه بر اختلافات و رویارویی‌ها هستند». مایلی که  امروز  وارد رم می شود قرار است روز دوشنبه با جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا و رئیس جمهور این کشور، سرجیو ماتارلا نیز دیدار کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]