یک فعال حقوق بشر نیجریه، پیوستن این کشور به بریکس را ضروری دانست و اظهار کرد: نیجریه باید نفت خام را به نایرا بفروشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فِمی فالانا (Femi Falana)، فعال حقوق بشر، برای تقویت نایرا (واحد پول نیجریه) در برابر دلار، به دولت فدرال نیجریه توصیه کرده است که به بلوک اقتصادی بریکس بپیوندد و نفت خام این کشور را به خارجی‌ها به نایرا بفروشد، نه به دلار.
وبگاه Vanguard نوشت: کاشیم شِتیما (Kashim Shettima)، معاون رئیس‌جمهور نیجریه، در پانزدهمین نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی اعلام کرد که نیجریه برای پیوستن به این بلوک اقتصادی که همسنگ قدرت‌های غربی مانند آمریکا محسوب می‌شود، درخواستی نداده است؛ اما فالانا معتقد است وقت آن رسیده که نیجریه برای کمک به نایرا به بریکس بپیوندد.
وی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اظهار کرد: امروز کشورهایی در جهان وجود دارند که اصرار دارند به دلار آمریکا وابسته نباشیم و آن کشورها عضو بریکس هستند از جمله برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی.
وی افزود: کشورهای دیگر از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اتیوپی و مصر به بریکس پیوسته‌اند. ما نمی‌توانیم کاسه داغ‌تر از آش باشیم. اگر دوستان غرب در حال پیوستن به بریکس هستند، چرا ما به آن نپیوندیم؟ اگر به بریکس بپیوندیم می‌توانیم به نایرا تجارت کنیم.
این وکیل ارشد نیجریه همچنین گفت که بخشنامه‌های بانک مرکزی نیجریه (CBN) چالش‌های فارکس را حل نمی‌کند.
وی افزود: اگر من تصمیم‌گیرنده بودم، گاز و نفت خام نیجریه را به نایرا می‌فروختم. اجازه دهید کسانی که می‌خواهند محصولات ما را بخرند به دنبال نایرا باشند و به این ترتیب، ارزش ارز خود را افزایش دهیم.
فالانا همچنین از دولت خواست که وابستگی خود را به پیش‌بینی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) کاهش دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]