هدف وزیر خارجه مجارستان از سفر به ایران اعلام شد
هدف وزیر خارجه مجارستان از سفر به ایران اعلام شد

وزیر ارتباطات و روابط بین‌الملل مجارستان امروز طی توئیتی سفر وزیر خارجه این کشور به تهران را  در راستای کاهش تنش ها در خاورمیانه عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب،  زولتان کواچ، وزیر ارتباطات و روابط بین‌الملل مجارستان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سفر پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان به تهران، بر حمایت از تلاش‌ها برای کاهش تنش در خاورمیانه متمرکز بود و بر این نکته تاکید داشت که گفت‌وگو میان طرف‌هایی با دیدگاه‌های متفاوت، برای جلوگیری از تشدید درگیری ها ضروری است.
با توجه به اینکه مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا ناتو به ندرت به ایران سفر می کنند، اقدام وزیر خارجه مجارستان، نشان دهنده قدرت دیپلماسی برای ایجاد پل ارتباطی بین دیدگاه‌های متضاد است و بر حمایت از ارتباطات مستقیم برای حل چالش‌های مهم و پیشگری از این چالش ها، از جمله خطر درگیری‌های منطقه‌ای یا گسترده‌تر شدن این درگیری ها، تأکید دارد.
در میان بحران‌های شدید امنیتی جهان، پیتر سیارتو نگرانی عمیق خود را نسبت به تنش‌های خاورمیانه ابراز کرد و از همه بازیگران به‌ویژه ایران خواست تا رفتاری مسئولانه برای جلوگیری از گسترش درگیری داشته باشند. وزیر امور خارجه مجارستان همچنین از اجرای کامل برجام، ترویج گفت‌وگو برای افزایش درک متقابل و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها حمایت کرد و اهمیت حفظ جان انسان‌ها را مورد تاکید قرار داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]