باشگاه استقلال منحل می‌شود؟
باشگاه استقلال منحل می‌شود؟

با اعلام نایب‌رییس فدراسیون فوتبال اگر باشگاهی نتواند در ۳ دوره متوالی مجوز حرفه‌ای بگیرد، منحل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برای لیگ بیست و سوم اقدام به تدوین دستورالعمل ناظر بر قرارداد و سقف بودجه کردند تا به واسطه‌اش بتوانند هزینه‌های فوتبال را کنترل کنند. بر اساس اظهارات مدیران فدراسیون فوتبال، یکی از دلایلی که باعث تنظیم چنین دستورالعمل‌هایی در لیگ امسال شد، مشکل باشگاه‌ها در اخذ مجوز حرفه بوده است.

کشورهای مختلف آسیایی، قوانین خاصی درباره باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای اخذ نمی‌کنند، در نظر می‌گیرند. حالا منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال با بیان اینکه «مجوز حرفه‌ای یکی از دلایل وضع دستورالعمل سقف بودجه است،» گفت: AFC هر سال با توجه به اینکه لیگ برتر ایران حرفه‌ای است، معیارهای سخت‌تری اعمال می‌کند. برای مثال اگر باشگاهی سه دوره نتواند مجوز ملی یا حرفه‌ای بگیرد، قاعدتا نباید در لیگ برتر فعالیت کند. قانون تجارت هم همین را می‌گوید. ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌گوید که اگر شرکتی در سه دوره مستمر زیان‌ده باشد، هر یک از سهام‌داران می‌توانند تقاضای انحلال کنند. این منطق تجاری ماجراست و باشگاه‌ها هم در قالب یک شرکت تجاری فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر فقط ۶ باشگاه لیگ برتری سپاهان، گل‌گهر، تراکتور، پرسپولیس، نساجی و فولاد توانسته‌اند مجوز حرفه‌ای بگیرند و باقی باشگاه‌ها دو دوره است که مجوز حرفه‌ای نگرفته‌اند. در بین ۱۰ باشگاهی که دو دوره متوالی مجوز حرفه‌ای نگرفته‌اند، استقلال مطرح‌ترین باشگاه است.

البته فدراسیون فوتبال هنوز چنین موضوعی را به صورت رسمی اعلام نکرده پس باید منتظر ماند و دید که صحبت‌های نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال به صورت قانون درآمده است یا خیر؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]