هوشمند سازی سازمان‌ها با نرم افزارهای یکپارچه
هوشمند سازی سازمان‌ها با نرم افزارهای یکپارچه
یکی از چالش‌های مهم برای سازمان‌های در حال توسعه، انتخاب کارآمدترین سیستم برای مدیریت عملیات مربوط به کسب و کار خود است.

باتوجه به اینکه شرکت‌ها از برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنند، خرید چند ابزار مستقل که به نظر ارزانتر و موثرتر است کار عاقلانه‌ای نخواهد بود؛ چرا که قابلیت برقراری ارتباط با هم نداشته و کارمندان بازدهی موثری نخواهند داشت. نتیجه این انتخاب منجر به عدم رشد شرکت خواهد شد.

به این منظور سازمان‌ها نیازمند هوشمندسازی و اتصال به یک نرم‌افزار کارآمد برای پاسخگویی به نیازهای دقیق خود هستند. این مجموعه‌ها می‌توانند تمام سیستم‌های خود را در یک سیستم ادغام و یکپارچه کنند تا ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، در فروش و رونق کسب و کار خود پیشرفت کنند.

ما در این مطلب قصد داریم درمورد نرم‌افزار یکپارچه‌سازی سیستم سازمان‌ها، مزایای این یکپارچه سازی صحبت کنیم و سیستم یکپارچه پرگار را به‌عنوان یک راهکار کارآمد برای مدیریت صحیح سازمان معرفی نماییم.

یکپارچه سازی سیستم چیست؟

یکپارچه‌سازی سیستم در واقع به معنی قرار دادن مولفه‌های متفاوت و مستقل در کنار هم برای انجام کار، به‌عنوان یک سیستم کلی است. چنانچه سازمان‌ها یک سیستم واحد را جایگزین سیستم‌های فرعی و جداگانه که به سیستم جزیره‌ای معروف هستند کنند، بدون اینکه اطلاعات ارزشمند خود را از دست دهند، موفق به حذف رقبا شده و موفقیت بیشتری در فعالیت خود کسب خواهند کرد.

یکپارچگی در مهندسی نرم‌افزار به معنی ادغام قطعات نرم‌افزاری در یک سیستم است. این سیستم یکپارچه عملکرد بهتری در مقایسه با سیستم‌های مستقل داشته و در پیشبرد اهداف سازمان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

نیاز سازمان ‌ها به نرم ‌افزارهای یکپارچه

سازمان‌ها برای انجام کامل امور و مدیریت صحیح آن‌ها، به نرم‌افزاری نیاز دارند تا بتوانند تمام نیازهای خود را توسط آن برطرف کنند. نرم‌افزاری که بتواند جوابگوی تمام این نیازها باشد به نرم افزار یکپارچه معروف است. از مزایای استفاده از چنین سیستمی در سازمان‌ها می‌توان به سرعت بخشیدن به انجام کارها، استانداردسازی فرآیندهای کاری، کاهش دوباره‌کاری‌ها، یکپارچگی اطلاعات و همچنین کاهش هزینه‌های پشتیبانی اشاره نمود.

این مزایا موجب افزایش راندمان کاری پرسنل و در نتیجه آن افزایش راندمان سازمانی خواهند شد. با تغییر سیستم جزیره به سیستم یکپارچه شما می‌توانید در سازمان خود نتایجی از این قبیل را دریافت کنید:

  • بهبود روابط میان واحدها
  • افزایش هماهنگی در انجام امور
  • بهبود کیفیت انجام کارها
  • تهیه گزارش‌های استاندارد، دقیق و به‌موقع
  • افزایش میزان سودآوری

درواقع یک نرم‌افزار یکپارچه نظیر سیستم یکپارچه پرگار با ایجاد استانداردهای مفید و کارآمد، توان سازمان‌ها را در کنترل فرآیندها بهبود بخشیده و صرفه‌جویی در زمان و هزینه و به‌تبع آن افزایش کارایی و اثربخشی را در پی خواهد داشت.

فرآیند یکپارچه‌سازی نرم‌افزار

نظیر سایر فرآیندهای پیچیده، یکپارچه‌سازی نرم‌افزارها نیز یک فرآیند اصولی و پیچیده است که چند مرحله را در بر می‌گیرد. این مراحل عبارتند از:

جمع‌آوری دقیق تعاریف و الزامات: اولین مرحله یکپارچه سازی، ذکر کلیه مشخصات سیستم‌هایی است که برای یکپارچه‌سازی در نظر گرفته می‌شوند. اطلاعاتی نظیر چگونگی هماهنگ کردن عملیات سیستم‌های مجزا، درک برنامه‌ریزی فعالیت‌های آینده آن‌ها و مواردی از این قبیل اولین نیاز برای یکپارچه‌سازی محسوب می‌شود.

تجزیه و تحلیل اطلاعات: تجزیه و تحلیل اطلاعات و نیازهای یک شرکت می‌تواند به شما در بهبود وضعیت فعلی آن کمک کند و یک راه حل مناسب را برای اجرای هوشمند سازی سازمان ارائه می‌دهد.

طراحی معماری و ایجاد برنامه مدیریت: این مرحله مربوط به بخش مهمی از طرح‌ها و محاسبات است. درحال حاضر شما یک راه حل را ارائه داده و زمان آن رسیده که آن را در ذهن خود مجسم کنید. مفهوم بصری و محاسبات دقیق، بهترین روش برای به اشتراک گذاشتن برنامه است.

سیستم یکپارچه نرم‌افزار را ایجاد کنید: زمانیکه تمام ضروریات را برای توسعه آماده کرده‌اید، انجام آزمایش و پالایش سیستم آغاز می‌شود. باید جزئیات را با دقت در نظر بگیرید و اشتباهات را برطرف کنید.

گسترش سیستم: زمانیکه تمام اشتباهات برطرف شد و سیستم بدون هیچ عیبی ایجاد شد، نسبت به استقرار آن اقدام کرده و نرم‌افزار را نصب و تنظیم کنید.

بررسی و ارزیابی عملکرد سیستم: حال که سیستم در حال اجرا است، اطمینان حاصل کنید که همه چیز طبق برنامه‌ریزی عمل می‌کند. زمانیکه مطمئن شدید تمام برنامه‌ها مثل ساعت دقیق کار می‌کنند، می‌توانید اعلام کنید یک راهکار مناسب برای یکپارچه سازی سیستم ارائه داده‌اید. متخصصان شرکت برید سامانه نوین با تسلط کامل بر این مراحل و اجرای دقیق آن‌ها اقدام به معرفی سیستم یکپارچه پرگار کرده و به اطمینان کامل این نرم‌افزار را به مخاطبین خود پیشنهاد می‌دهد.

فرآیند یکپارچه‌سازی نرم‌افزار

سیستم یکپارچه پرگار

سیستم یکپارچه پرگار از محصولاتی است که توسط شرکت برید سامانه نوین عرضه شده و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارد. برید سامانه نوین یک شرکت فعال در زمینه طراحی و توسعه راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی بوده که با هدف هوشمند سازی سازمان‌ها به‌وسیله اتوماسیون، برای چابکی و ارائه بهتر عملکرد، در سال ۱۳۷۳شروع به فعالیت کرده است.

سیستم یکپارچه پرگار که جدیدترین نسل از راهکارهای نرم‌افزاری این شرکت محسوب می‌شود، با رعایت کامل اصول امنیتی در تمام سطوح، طراحی و اجرا شده و موفق به دریافت تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های امنیتی معتبر از سوی دستگاه‌های مربوطه شده است. این سیستم از بخش‌هایی تشکیل شده که در کنار هم می‌توانند بهترین نتیجه را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها رقم بزنند. این بخش‌ها عبارتند از:

اتوماسیون اداری: سیستم اتوماسیون اداری پرگار از یک مجموعه سامانه‌‌ای برای ارتباطات سازمانی و برون سازمانی تشکیل شده که به‌صورت یکپارچه برای انتقال اطلاعات و فرآیندها در ارتباط هستند.

منابع انسانی: این بخش از سیستم یکپارچه پرگار از ۱۶ سامانه تشکیل شده که تمام نیازهای سازمان‌ها را در بخش‌های مختلف مدیریت منابع انسانی پوشش می‌دهد.

مالی و لجستیک: سیستم مالی پرگار با هدف پوشش دادن تمام اتفاقات مالی از ایتدای وقوع تا پایان آن‌ها در حوزه مالی ارائه شده است.

نتیجه‌گیری

هوشمندسازی سازمان با سیستم یکپارچه، یکی از اقدامات مهم برای عقب نماندن از مزایای پیشرفت تکنولوژی و خارج شدن از دنیای سنتی با حرکت کند است. برید سامانه نوین با ارائه سیستم یکپارچه پرگار این نوید را به شما می‌دهد که به افزایش چابکی شرکت، تمرکز بهتر بر مدیریت گروه‌‌ها و بخش‌های مختلف، رویکرد فرآیندمحوری و کاهش هزینه‌ها کمک کند.

شرکت برید سامانه نوین با ارائه خدمات ویژه نظیر پشتیبانی و اجرای سیستم یکپارچه پرگار و خدمات مشاوره، تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه مشتریان از این راهکار منحصربه‌فرد به کار بسته است. برای آشنایی با سایر قابلیت‌های سیستم یکپارچه پرگار به سایت این شرکت مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]