اقتصاد ایران: ۴ سند حوزه زیرساخت اطلاعاتی کشور صبح امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سند راهبردی توسعه رایانش ابری جمهوری اسلامی، سند الزامات طراحی و توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، سند الزامات طراحی و توسعه قطب مراکز داده و همچنین سند اصول حاکم بر خدمات مراکز داده و خدمات ابری صبح امروز در کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور رونمایی شد.

سید محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس زیر ساخت اطلاعاتی کشور که امروز صبح در پڗوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد گفت: یکی از پروژه‌ها و اهداف اصلی وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است که بر اساس سند طرح کلان بخش اصلی زیرساخت اطلاعاتی و ارتباطی، مراکز داده، خدمات ابری و توزیع محتوا مباحث اصلی است که در کشور مد نظر است.

وی افزود: در کنار این موارد، مباحث امنیتی، اقتصادی و…. نیز دنبال می‌شود که همه این عوامل بر فعالیت‌هایی که بر روی این پروژه می‌شود تأثیر گذار است.

رضوی زاده با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های پژوهشگاه، فعالیت در حوزه زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات است، گفت: شبکه ملی اطلاعات معروف به شبکه ملی ارتباطات است که تلاش می‌کنیم بتوانیم مرکزی ایجاد کنیم که همه تلاش گران این حوزه دور هم جمع شوند تا با استفاده از پتانسیل‌هایی که در کشور وجود دارد به حوزه Ict کشور کمک کنیم.

وی در ادامه به طرح چند سوال پرداخت و تصریح کرد: سوالاتی را می‌توان مطرح کرد که نمی‌دانیم پاسخی برای اینها وجود دارد یا خیر به طور مثال ظرفیت کل مراکز داده در کشور چقدر است، مصرف توان برق کل مراکز داده چقدر است، آیا همه مراکز داده دارای استاندارد هستند، امنیت چقدر جدی گرفته می‌شود، آیا برنامه‌ای در نظر گرفته می‌شود که چقدر به ایجاد دیتاسنتر نیاز است، تقاضا برای خدمات ابری طی ۵ سال آینده چگونه است، آیا بسترهای ارتباطی برای مراکز داده فراهم است و بسیار سوال دیگر مطرح است.

رضوی زاده ادامه داد: در پژوهشگاه تلاش کردیم به این سوالات پاسخ دهیم و یک تصور درست از فضای فعلی کشور و نقشه راه برای حرکت در چند سال آینده تصور کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در این کنفرانس از ۴ سند رونمایی می‌شود. تلاش داریم گروه‌هایی داشته باشیم از تمام ذی نفعان خصوصی و دولتی تا بتوانیم در حوزه زیرساخت اطلاعاتی به یک برنامه منسجم و همفکری مشترک برسیم و بتوانیم مشکلات در این سندها را شناسایی کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]