بررسی آیین‌نامه تاسیس اعتبارسنجی‌ها در شورای ملی تامین مالی
بررسی آیین‌نامه تاسیس اعتبارسنجی‌ها در شورای ملی تامین مالی

پنجمین نشست شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی با دستور کار بررسی آیین نامه تاسیس شرکت های اعتبارسنجی برگزار شد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پنجمین نشست شورای ملی تامین مالی عصر دیروز با حضور محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و سایر اعضا تشکیل شد.

“مرور قانون تامین مالی و تکالیف قانونی برای دستگاه های مختلف” و بررسی “پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های اعتبارسنجی” دو دستور کار این نشست بودند.

همچنین اعضای این شورا با بررسی پیش نویس “آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های اعتبارسنجی” با موادی از آن موافقت کردند؛ و بررسی سایر مواد این آیین نامه به نشست آتی شورا موکول شد.

شایان ذکر است قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در اواسط اردیبهشت ماه برای اجرا به دولت ابلاغ شده که از مواد آن، تشکیل “شورای ملی تامین مالی” است.

بر اساس این قانون، به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از اعضای اصلی این شورا هستند و همچنین یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر در این جلسات حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]