خبر خوش برای سامسونگ‌بازها
خبر خوش برای سامسونگ‌بازها

در حالی که نظرات درباره چیپست گلکسی اس ۲۵ سامسونگ ضد و نقیض هستند، منبعی قابل اعتماد تراشه Galaxy S۲۵ را فاش کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه سامسونگ S۲۵، منابع جزئیات مختلفی را درباره آن افشا می‌کنند؛ ولی چیپست این گوشی سامسونگ طی چند ماه اخیر محل اختلاف بود. بعد از این‌که سامسونگ در گزارش مالی اخیر خود به صراحت از اگزینوس ۲۵۰۰ نام برد، انتظار می‌رفت که این چیپ در سری گلکسی S۲۵ به کار گرفته شود. گزارشی جدید اما حاکی از این است که همه نسخه‌های این سری در سراسر جهان از اسنپدراگون ۸ الیت، چیپست تازه‌معرفی‌شده کوالکام، بهره خواهند برد.

اسنپدراگون ۸ الیت، چیپست انتخابی سامسونگ برای گلکسی S۲۵

حضور «تی‌ام رو» (TM Roh)، مدیر بخش موبایل سامسونگ، در رویداد معرفی اسنپدراگون ۸ الیت باعث گمانه‌زنی درباره استفاده از این تراشه در گلکسی اس ۲۵ شد. به‌تازگی «آیس یونیورس» (Ice Universe)، افشاگر معروف هم ادعا کرد که اس ۲۵، اس ۲۵ پلاس و اس ۲۵ اولترا همه با اسنپدراگون ۸ الیت در سطح جهان عرضه خواهند شد.

آیس یونیورس همچنین اشاره کرد که چیپست‌های اگزینوس ۲۵۰۰ و مدیاتک ۹۴۰۰ در هیچ‌کدام از نسخه‌های سری پرچمدار جدید سامسونگ به کار گرفته نمی‌شوند. برای آن دسته از طرفداران سامسونگ که انتظظار داشتند S۲۵ به چیپست کوالکام مجهز باشد، این خبر خوشایندی است. البته از آنجا که صرفاً در حد گزارش است، نمی‌توان نسبت به آن مطمئن بود.

خبر خوش برای سامسونگ‌بازها

سامسونگ در سال ۲۰۲۴ نسخه‌های معمولی و پلاس گلکسی S۲۴ را با چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ در همه مناطق به‌جز آمریکا، کانادا و چین عرضه کرد. نسخه اولترا هم در اقصی نقاط جهان با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در دسترس قرار گرفت. اگزینوس ۲۴۰۰ با این‌که پیشرفتی چشمگیر را نسبت به نسل قبل خود تجربه کرده بود، کماکان به سطح چیپست‌های رقیب از کوالکام، مدیاتک و اپل نمی‌رسید.

انتظار می‌رفت اگزینوس ۲۵۰۰ به‌خاطر فناوری تولید ۳ نانومتری نسل دومی و نسل جدید هسته‌های سی‌پی‌یو ARM، پیشرفت عظیم دیگری را به خود ببیند. با وجود این، شنیده‌ها حکایت از این دارند که سامسونگ نمی‌تواند این چیپ را به تعداد کافی با کیفیت مطلوب تولید کند و از به‌کارگیری آن در گلکسی اس ۲۵ منصرف شده است.

تست‌ها نشان می‌دهند که اسنپدراگون ۸ الیت، چیپست گلکسی S۲۵، سرعت به‌شدت بالایی دارد. سرعت واحد پردازنده یا سی‌پی‌یو این چیپ تقریباً به A۱۸ پرو، چیپ پرچمدار اپل، می‌رسد. واحد گرافیکی یا جی‌پی‌یو آن حتی از A۱۸ پرو سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]