تقاضا برای آیفون همچنان بالا است!
تقاضا برای آیفون همچنان بالا است!

البته فروش سری آیفون ۱۶ همچنان برای اپل امیدوارکننده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، هم‌اکنون کمی بیش از یک ماه از عرضه رسمی سری آیفون ۱۶ می‌گذرد و منابع مختلف آمارهای فروش این دستگاه‌ها را منتشر می‌کنند. بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان در جدیدترین تحلیل خود اعلام کرده تقاضا برای آیفون ۱۶ تقریباً مشابه آیفون ۱۵ است اما زمان تحویل مدل‌های پرو درحال‌کاهش است.

آمارهایی که پیش‌ازاین از فروش سری آیفون ۱۶ منتشر شده بود، نشان می‌دهد اغلب خریداران به خرید مدل‌های پرو علاقه بیشتری دارند. ازآنجایی‌که اپل آمار فروش دستگاه‌های آیفون خود را به تفکیک مدل منتشر نمی‌کند، باید برای دستیابی به چنین آماری سراغ تحلیل‌های کارشناسان برویم.

جی‌پی مورگان افزایش فروش سری آیفون ۱۶ را پیش‌بینی کرده بود

بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان پیش‌ازاین در گزارشی اعلام کرده بود فروش آیفون ۱۶ پرو مکس بالا بوده اما زمان تحویل سایر مدل‌های سری آیفون ۱۶ با نسل پیشین، سری آیفون ۱۵، برابر است. جی‌پی مورگان همچنین در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران که وب‌سایت اپل اینسایدر آنها را دیده‌اند، می‌گوید زمان تحویل تمام مدل‌های آیفون ۱۶ نسبتاً بهبود یافته است اما کاهش این زمان در مدل‌های پرو قابل‌توجه است.

به‌طورکلی، بهبود حاصل‌شده کمی بیشتر از این مرحله در سال ۲۰۲۳ بوده است. درنهایت جی‌پی مورگان نتیجه‌گیری می‌کند که تقاضا برای سری آیفون ۱۶ اپل همچنان انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند.

این گزارش در تضاد با گزارش‌های اخیر است که ادعا می‌کردند تقاضای ضعیفی برای سری آیفون‌های جدید اپل وجود دارد. ردیابی‌های جی‌پی مورگان نشان می‌دهد متوسط زمان ارسال آیفون ۱۶ پرومکس درحال‌حاضر ۱۷ روز است، این میزان برای آیفون ۱۵ پرومکس سال گذشته ۱۹ روز بود.

در بازار آمریکا نیز زمان تحویل به‌طور قابل‌توجهی در هفته آخر ردیابی جی‌پی مورگان کاهش یافته بود. برای ششمین هفته، این شرکت گزارش داد تحویل آیفون ۱۶ پرو مکس در آمریکا ۱۵ روز طول می‌کشد اما سال ۲۰۲۳ این میزان ۲۱ روز بود. در بازار چین و اروپا نیز وضعیت مشابهی حاکم است.

البته جی‌پی مورگان قبلاً پیش‌بینی کرده بود اپل اینتلیجنس می‌تواند فروش سری آیفون ۱۶ را بهبود دهد اما در گزارش اخیر خود ذکر کرده این افزایش فروش موردانتظار هنوز به‌ دست نیامده است.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]