از قیمت تا بهترین ویژگی‌ها؛ هر آنچه باید در مورد آیفون ۱۵ بدانید
از قیمت تا بهترین ویژگی‌ها؛ هر آنچه باید در مورد آیفون ۱۵ بدانید

در این گزارش به زمان رونمایی، قیمت و تازه‌ترین ویژگی‌های آیفون جدید شرکت اپل خواهیم پرداخت.

اقتصادآنلاین – آرش نصیری؛ اپل روز سه‌شنبه از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو رونمایی خواهد کرد که به روزرسانی گوشی‌های آیفون ۱۴ در سال گذشته به شمار می‌روند. همچنین انتظار می‌رود این شرکت آمریکایی جدیدترین سری اپل واچ خود را نیز معرفی کند.

این رویداد از آن جهت حائز اهمیت است که در دورانی بحرانی برای اپل برگزار می‌شود، زیرا تقاضای جهانی برای گوشی‌های هوشمند جدید به پایین‌ترین حد خود در یک دهه اخیر رسیده است. اپل همچنین پس از کاهش درآمد آیفون در تابستان، با طولانی‌ترین افت فروش گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۶ دست و پنجه نرم کرده است.

در ادامه همه آنچه که باید در مورد رونمایی از آیفون ۱۵ بدانید ارائه می‌شود:

آیفون ۱۵ کی رونمایی می‌شود و کجا می‌توانید آن را تماشا کنید؟

رویداد رونمایی از آیفون ۱۵ ساعت ۱۰ صبح، ۱۲ سپتامبر به وقت محلی در کالیفرنیا برگزار می‌شود (۸:۳۰ شب سه شنبه به وقت تهران). شما می‌توانید پخش زنده آن را در یوتیوب تماشا کنید.

آیفون ۱۵ چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

هر آیفون جدید معمولاً در روز سه‌شنبه معرفی می‌شود. پس از آن، امکان پیش‌سفارش‌ در اواخر همان هفته در فروشگاه اپل فعال می‌شود که انتظار می‌رود برای آیفون ۱۵ در روز جمعه ۱۵ سپتامبر آغاز شود. سپس این گوشی در روز جمعه ۲۲ سپتامبر در شبکه‌های مختلف به فروش خواهد رسید.

انتظار می‌رود اپل دو مدل آیفون ۱۵ پرو – یکی آیفون ۱۵ پرو با اندازه معمولی با نمایشگر ۶.۱ اینچی و یک مدل بزرگتر آیفون ۱۵ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی – و دو گوشی هوشمند کمی قدرتمندتر – آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را روانه بازار کند.

تحلیلگران زنجیره تامین اعلام کرده‌اند که عرضه آیفون ۱۵ پرو مکس ممکن است کمی دیرتر از بقیه، شاید در ماه اکتبر انجام شود. بلومبرگ همچنین قبلاً گزارش داده بود که اپل ممکن است این گوشی را از «مکس» به «اولترا» تغییر نام دهد.

بهترین ویژگی های آیفون ۱۵ کدامند؟

آیفون ۱۵ احتمالاً در مقایسه با نسل‌های قبلی آیفون، که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، شاهد ارتقاء متوسطی باشد.

سری آیفون ۱۵ همچنین با یک میکروچیپ ارتقا یافته به نام A۱۷ bionic عرضه خواهد شد. بر اساس گزارشی که در روزنامه ژاپنی Nikkei منتشر شده، انتظار می‌رود این تراشه یک پردازنده ۳ نانومتری پیشرفته باشد که توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته شده است. این تراشه کارآمدتر همچنین عمر باتری گوشی را افزایش می‌دهد.

طبق گفته بلومبرگ، مدل‌های Pro این گوشی به جای فولاد ضد زنگ، با قاب تیتانیومی ساخته می‌شوند که باعث دوام بیشتر و همچنین سبک‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

اکنون تحلیلگران انتظار دارند که تمام آیفون‌های اپل با طراحی صفحه نمایش به اصطلاح «جزیره پویا» یا همان Dynamic Island عرضه شوند. این ویژگی بدون «بریدگی» قرص شکلی خواهد بود در بالای مدل‌های قدیمی‌تر از زمان آیفون ۱۰ (iPhone X) وجود داشته است. در عوض، یک صفحه نمایش انطباق‌پذیر در اطراف یک دوربین پانچ هول در بالای گوشی خواهد داشت.

تحلیلگران Nomura بر این باورند که دوربین‌های مدل‌های پایه آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای ارتقاء قابل توجهی از جمله دوربین عریض قدرتمندتر با ۴۸ مگاپیکسل خواهند بود. به گفته تحلیلگران Trendforce، مدل‌های پیشرفته‌تر آیفون ۱۵ پرو با ارتقای بیشتری همراه خواهند بود – انتظار می‌رود این لنزها شامل یک لنز دوربین «پریسکوپی» باشد که می‌تواند بزرگنمایی (زوم) بیشتری ارائه دهد.

رندرهای فاش شده نشان می‌دهد که تمام این سخت افزار دوربین منجر به یک «برآمدگی» بزرگتر در پشت تلفن می‌شود. صفحه نمایش شیشه‌ای نیز کمی در اطراف لبه‌ها خمیده می‌شود. چندین گزارش همچنین ادعا می‌کنند که دکمه بی‌صدا فعلی در کناره تلفن با یک دکمه «اکشن» همه‌کاره‌تر جایگزین می‌شود که می‌تواند برای عملکردهای مختلف تنظیم شود.

انتظار می‌رود نرم‌افزار iOS ۱۷ که آخرین به‌روزرسانی این شرکت برای سیستم‌عامل آیفون است، به موقع برای عرضه آیفون ۱۵ منتشر شود. برخی از ویژگی‌های جدید شامل یک اپلیکیشن ژورنال است که اپل آن را به عنوان «اپلیکیشن جدیدی برای نوشتن و به خاطر سپردن» توصیف می‌کند.

کابل شارژ آیفون ۱۵ چگونه تغییر می‌کند؟

شاید بزرگترین تغییری که مردم متوجه آن خواهند شد کابل و پورت شارژ جدید باشد.

از قیمت تا بهترین ویژگی‌ها؛ هر آنچه باید در مورد آیفون ۱۵ بدانید

اپل به لطف قانون اتحادیه اروپا با هدف مبارزه با زباله‌های الکترونیکی با ارائه استانداردی مشترک برای شارژرها، مجبور به توقف استفاده از کابل‌های شارژ «لایتنینگ» خود شده است. قرار بود قوانین جدید، اپل را مجبور کند تا سال ۲۰۲۴ این تغییر را اعمال کند.

به گزارش بلومبرگ، آیفون جدید در عوض از فناوری موسوم به USB-C استفاده خواهد کرد. این الزام اروپایی اپل را بر آن داشته است تا به جای محدود کردن آن به اتحادیه اروپا، تغییر را در سطح جهانی انجام دهد.

در حالی که این نوع درگاه شارژ سابقه خوبی در تلفن‌های فست شارژ از خود نشان داده است، ممکن است به این معنی باشد که برخی از کابل‌های قدیمی شما دیگر کاربردی نخواهند داشت. همچنین برخی دیگر از دستگاه‌های اپل، مانند سری مک‌بوک آن در حال حاضر از USB-C استفاده می‌کنند و این استاندارد برای گوشی‌های هوشمند از جمله اکثر دستگاه‌های اندرویدی رایج است.

اپل واچ چطور؟

همچنین انتظار می‌رود اپل خط تولید ساعت‌های خود را به اپل واچ سری ۹ با پردازنده قدرتمندتری ارتقا دهد. باید دید که آیا اپل واچ اولترا، که نسخه اسپورت‌تر و بادوام‌تر آن است و در سال گذشته عرضه شد نیز ارتقا می‌یابد یا خیر.

با ارتقا به آیفون‌های اپل به USB-C انتظار می‌رود هدفون‌های AirPod آن نیز اصلاح شود. حداقل ممکن است کیس شارژ را برای نوع جدید سیم به روز کند.

طرفداران اپل همچنین به دنبال هر گونه جزئیات جدید در مورد هدست واقعیت مجازی اپل (Vision Pro) هستند که اوایل تابستان امسال منتشر شد اما انتظار نمی‌رود تا سال آینده عرضه شود.

قیمت آیفون ۱۵ چقدر خواهد بود؟

ما هنوز نمی دانیم قیمت آیفون جدید چقدر خواهد بود، اما همه نشانه‌ها خبر از گران‌تر شدن آن می‌دهند. آیفون ۱۴ فعلی ۸۴۹ پوند قیمت دارد، در حالی که مدل آیفون ۱۴ پرو آن از ۱۰۹۹ پوند شروع می‌شود. این قیمت‌ها سال گذشته پس از تورم که قیمت گوشی‌های جدید اپل را بالا برد، تیتر خبرها شد. آیفون ۱۴ پرو ۱۵۰ پوند در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو جهش کرد، در حالی که ۱۴ معمولی ۷۰ پوند گران‌تر بود.

تحلیلگران بارکلیز انتظار دارند خط تولید آیفون ۱۵ با قیمت بالاتری عرضه شود – حدود ۱۰۰ دلار بیشتر برای آیفون ۱۵ پرو و بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بیشتر برای آیفون ۱۵ پرو مکس.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]